بالاخره دستمزد بازنشستگان افزایش می یابد؟

بالاخره دستمزد بازنشستگان افزایش می یابد؟

از ابتدای سال باید حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش می یافت. چندی پیش اعلام شد: تصمیماتی برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ابلاغ شده است. اما پس از آن افزایش دستمزد بازنشستگان تامین اجتماعی تکذیب شد.

مهلت یک هفته ای دولت برای اصلاح مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی دیروز به پایان رسید. طبق قانون، زمانی که رئیس مجلس ابطال تمام یا بخشی از تصمیم را به دولت ابلاغ می کند، باید ظرف یک هفته مشکل رفع شود، در غیر این صورت طبق قانون با متخلف برخورد می شود.

با این وجود، تنها موضعی که از دید دولت و به صورت ضمنی قابل مشاهده بود، صرفاً مربوط به اظهارات سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در سومین روز مردادماه سال جاری در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی بود که با آن دستور بازنگری در حقوق بازنشستگان صادر شد.

وی با تاکید بر اینکه احراز حقوق بازنشستگان در مرحله کارشناسی است، ادارات مربوطه را مکلف کرد تا در اسرع وقت تصمیمات موثری را طبق قانون و به نفع معیشت مستمری بگیران صادر و اجرا کنند.

البته همزمان سازمان تامین اجتماعی با انتشار اطلاعیه ای تعیین حقوق مستمری بگیران سایر رده ها و افراد دارای متوسط ​​درآمد از محل صندوق این سازمان را منتشر کرد و افزایش حقوق این دسته از مستمری بگیران را به صورت مطلوب اعلام کرد. نظر دولت

در این پیام آمده است: با نظر مساعد دولت مردمی، پیشنهاد این سازمان در خصوص سایر سطوح مستمری بگیران تامین اجتماعی در دستور کار دولت قرار گرفته و به زودی اعلام می شود.

عدم اطمینان در افزایش حقوق بازنشستگان

حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری چندی پیش در یادداشتی نوشت: جامعه کارگری بازنشسته ای که دولت سیزدهم به آنها وعده بهبود معیشت را داده بود، با گذشت 128 روز از سال نه تنها دیدند. مطالبات آنها در خصوص افزایش دستمزد مصوب هیات مدیره تامین اجتماعی نبودند اما تخلف از مصوبه هیات مدیره سازمان که مصوبه شورای عالی کار است را مشاهده کردند. توسط دولت در این زمینه. مطالباتی که حقوق قانونی و اساسی آنهاست و اندکی بیشتر هم نمی خواهند. این در حالی است که محمد باکر کلیباف، رئیس شورای اسلامی، از لغو مصوبه دولت در روز چهارشنبه 8 تیر 1401 خبر داد و دولت هنوز تصمیمی در این زمینه اتخاذ نکرده است.

او بیان کرد؛ یک هفته است که قالیباف مصوبه دولت را در مورد حقوق این مستمری بگیران تامین اجتماعی که سایر سطوح تعیین می کنند لغو کرده است و همچنان قطار این افزایش بدون وقفه در ریل پیچ در پیچ خطوط فکری آشفته دولت انقلاب ادامه دارد. ، در عدم قطعیت مطلق در این یک حرکت است و صدای آژیر گوش خراش همراه با دلهره او جانی را بر لبان بازنشستگان می دمد.

صادقی اشاره کرد؛ انتظار داریم دولت انقلابی، مردمی، باتجربه، کهنه کار و طرفدار فقیر کریمه بلافاصله دستور محاسبه افزایش سایر سطوح دستمزد مستمری بگیران را بر اساس ماده 96 قانون بیمه اجتماعی به سازمان بیمه اجتماعی صادر کند. تصویب هیات مدیره سازمان تا تلاش نیمه تمام دولت سیزدهم برای مستمری بگیران سایر رده ها در آستانه اولین تولد این دولت انقلابی محقق شود.

تعیین تناسب دستمزد مستمری بگیران

رئیس فراکسیون کارگری شورای اسلامی از دولت تسریع در تعیین حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی و گروه هدف این سازمان خواست.

گفته می شود مستمری مستمری بگیران تامین اجتماعی 38 درصد افزایش می یابد. افزایش مستمری بیمه باید متناسب با تورم باشد. حقوق بازنشستگان در چند هفته گذشته اعتراضات بسیاری را برانگیخته است. از ششم خرداد ماه پرداخت مابه التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان خرداد به میزان سه و نیم میلیون مستمری بگیر و مستمری بگیر آغاز شد. اخبار مربوط به بازنشستگان را دنبال کنید.

دولت باید سریعتر برای تعیین حقوق بیمه بازنشستگان اقدام کند

دیدگاهتان را بنویسید