بانک مرکزی ارز اختصاص یافته برای مدیریت واردات دارو را منتشر کرد


ساعت: 15:39
تاریخ انتشار: 1401/04/09
کد خبر: 1879846

بانک مرکزی به منظور همکاری با وزارت بهداشت در مدیریت واردات دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور، فهرست ارز تخصیص یافته به این منظور و اجزای تفاهم نامه یک میلیارد دلاری با این وزارتخانه را منتشر کرد. آغاز سال

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در راستای شفاف سازی و تنویر افکار عمومی، پس از اظهار نظر یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی مبنی بر تامین ارز مورد نیاز برای واردات دارو از بانک مرکزی، به اطلاع هموطنان رسید. .

بانک مرکزی در سال جاری به منظور کمک به وزارت بهداشت در مدیریت واردات دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور، در پایان فروردین ماه ۱۳۹۰ تفاهم نامه یک میلیارد دلاری را با وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه منعقد کرد. و بلافاصله دستورالعمل مربوطه را صادر و برای اجرا به کلیه بانک ها ارسال می کند.

همچنین بانک مرکزی با تخصیص ارز مناسب و قابل انتقال به درخواست وزارت بهداشت حداکثر همکاری ممکن را برای تسریع و تحقق بهینه این مهم فراهم کرده است.

بر اساس این قرارداد تاکنون 815 میلیون دلار ارز تخصیص یافته است که شامل؛ در ماه می 420 میلیون دلار، در ژوئن 324 میلیون دلار و در هفته اول جولای 71 میلیون دلار بود. این روند سرعت بالای اجرای MR را در مقایسه با روند مورد انتظار نشان می دهد.

کلیه ذینفعان در این فرآیند آگاه هستند که صدور کد تخصیص ارز برای ثبت سفارش های ارسالی از سوی وزارت بهداشت (از طریق کل سامانه ارزی) به صورت فوری و بدون وقفه انجام می شود.

توصیه می شود کارکنان وزارت بهداشت با مساعدت سازمان برنامه و بودجه و سایر دستگاه های ذیربط اهتمام و تمرکز جدی بر ظرفیت های موجود برای مدیریت عرضه وارداتی کشور در این حوزه حساس داشته باشند. مربوط به سلامت و رفاه جامعه است، قطع نکنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید