بانک مرکزی باید در اسرع وقت در خصوص ارزهای رمزنگاری شده شفاف سازی کند/ لزوم برخورد بدون غفلت با باندها و سارقان شبکه ای

ساعت: 13:14
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1802997

رئیس قوه قضائیه با خواستار شفاف سازی بانک مرکزی در حوزه ارزهای رمزنگاری شده، گفت: با سارقان باند و شبکه بدون اغماض و اطمینان برخورد کنید. این سارقان مشمول معافیت استکباری مانند آزادی مشروط نیستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی و عظمت متعالی و کم نظیر حضرت صدیق طاهره (علیه السلام) آن را الگویی کامل و جامع برای همه انسان ها دانست و گفت: کسانی که امروز مدعی حمایت از وضع موجود زنان هستند. باید به سیره و ابعاد وجودی حضرت زهرای عطار (علیها السلام) رجوع کنند تا به هدف خود که حفظ مقام زن، مادر و همسر است، دست یابند. حضرت زهرا عطار (علیها السلام) بسیار خوب است و این نعمت بزرگ تا روز قیامت ادامه دارد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به حملات وحشیانه و وحشیانه اخیر دشمنان امت اسلامی به مردم مظلوم یمن، از ستاد حقوق بشر خواست تا از ابزارهای موجود و سایر دستگاه‌های دولتی و نهادهای مردمی ایران استفاده کند و مصادیق آن را بشناسد. نقض حقوق بشر و جنایات انسانی در یمن توسط دشمنان آشکار امت اسلامی.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در جلسه امروز شورای عالی قضایی با اشاره به آن دسته از پرونده های کیفری و قضایی که به صورت زنجیره ای و مرتبط قابل رسیدگی است، در خصوص انواع رسیدگی ها تصریح کرد. رئیس کل دادگستری این پرونده ها را از متداول ترین و پرشمارترین پرونده ها در قوه قضائیه دانست و بر این اساس بر لزوم اطمینان از پرونده ها و ملکه دادگستری در تمامی مراحل دادرسی تاکید کرد.

عدالت قاضی در صدور حکم کافی نیست

رئیس قوه قضاییه بابیان اینکه حلقه و محصول نهایی محاکمه در حکم و حکم قاضی متبلور شد، گفت: عدالت شخصی قاضی در صدور حکم کافی نیست. محاکمه، مرحله تحقیقات در حین و پس از شروع دادرسی، مرحله احضار و دستگیری متهم، مرحله کارشناسی پرونده و سایر مراحل از حلقه‌های دادرسی است که نظارت ویژه و کامل را می‌طلبد. همه این مراحل و محافل باید قضات و مراجع قضایی اعمال شوند تا کوچکترین تخلفی در عدالت صورت نگیرد.

رئیس قوه قضائیه در این خصوص بر لزوم ترغیب قاضی به انجام کارهایی که توسط همدستان انجام می شود تاکید کرد و گفت: در مراحل و مراحل مختلف دادرسی، کارکنان و کارشناسان باید از ابزار و وسایلی استفاده کنند که وجود ندارد. . نرخ خطا؛ زیرا حتی اگر اشتباهی سهوا فقط در یک مرحله از دادرسی صورت گیرد، می تواند بر حکم قطعی قاضی تأثیر بگذارد و ما را از رسیدن به عدالت و دادرسی عادلانه و عادلانه محروم کند.مظلومان و مردم هستند. خیلی دور.

«اطمینان از آموزش مستمر و مسلکی بودن قضات و سایر دست اندرکاران دادرسی از جمله دادستان، بازپرس، مقامات و کارشناسان» از نکات قابل توجه رئیس کل دادگستری خطاب به «معاون منابع انسانی» در جلسه امروز شورای عالی قضایی بود. ; حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی بر این اساس اظهار داشت: به منظور رعایت قوه قضائیه و رعایت حداکثر عدالت و دقت در محاکمات مختلف، شعب مختلف قوه قضائیه از جمله «معاونت منابع انسانی»، کمیسیون جابجایی قضات تشکیل شد. “و” کمیته نامزدی “وظایف و مسئولیت هایی دارد که باید به درستی انجام شود.

تلاش کمیته تعیین کننده برای برگزاری جلسات توجیهی یا سمینارهای آموزشی فشرده

رئیس کل دادگستری در این خصوص افزود: کمیسیون جابجایی باید به ویژگی ها و صلاحیت های مختلف یک قاضی برای انتصاب وی در دادگاه های کیفری یا حقوقی در توزیع قضات توجه ویژه داشته باشد. کمیته نامزدی نیز توجه بیشتری به برگزاری جلسات توجیهی یا سمینارهای آموزشی فشرده برای کسانی دارد که می خواهند مسئولیت قانونی را بر عهده بگیرند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به وظیفه و مسئولیت خطیر قاضی برای نظارت بر کار کارکنان و کارشناسان و همچنین بررسی تمامی مراحل از جمله اعترافات متهم گفت: متدین، مدبر و آگاه. نقش ویژه ای دارند که باید برای ایفای مؤثرتر این نقش توجه بیشتری داشته باشند.

امکانات ارفاقی شامل موارد دزد، باند و شبکه مجرب نمی شود

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای پس از جلسه امروز شورای عالی قضایی، ضمن اشاره به اینکه اتهام سرقت در صدر پرونده های قضایی کشور قرار دارد و بیشترین پرونده را در دادگاه ها دارد، به دادستان های سراسر کشور دستور داد. هماهنگی کشور با نیروی انتظامی و برخورد با سارقانی که از این طریق به مردم آسیب می رسانند و احساس ناامنی را در جامعه ایجاد می کنند بدون هیچ گونه اغماض و اطمینان خاطر.

قاضی در این خصوص خاطرنشان کرد: صندوق های عفو مشروط مانند «آزادی مشروط» و «عفو» شامل پرونده سارقان مجرب، باندها و شبکه ها نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با تاکید بر تلاش مستمر و مجدانه قوه قضائیه برای رفع مشکلات همه کارکنان این دستگاه، از برخی اقدامات نامناسب و غیرمترقبه تعدادی از کارکنان سازمان زندان ها و دستورالعمل ها گلایه کرد. رئیس سازمان زندان ها تلاش کند تا کارکنان این سازمان را به دلیل توطئه و خباثت بدخواهان داخلی و خارجی برای سوء استفاده از اعتراضات خود توجیه کند.

رئیس قوه قضاییه همچنین از تلاش ها و اقدامات دولت و شخص رئیس جمهور برای حل مشکلات مردم قدردانی کرد و حجت الاسلام والمسلمین دلسوز همه مردم و اعضای قوه قضائیه را دلسوز خواند.

ماموریت دادستان کل و سازمان بازرسی در موضوع ارزهای دیجیتال

موضوع «ارزهای رمزپایه» و خطراتی که در آینده می تواند اموال مردم در این حوزه را تهدید کند و دولت را به دردسر بیاندازد از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی رئیس کل دادگستری در جلسه امروز شورای عالی قضایی بود. بر این اساس رئیس قوه قضائیه به دادستان کل کشور و سازمان بازرسی دستور داد تا در اسرع وقت از بانک مرکزی بخواهند در خصوص ارزهای رمزنگاری شده شفاف سازی کنند و همچنین تکلیف دستگاه های مختلف در این زمینه را شفاف سازی کنند.

این خبر تمام شد…

دیدگاهتان را بنویسید