بانک مرکزی: میانگین قیمت مسکن در تهران به 46.7 میلیون تومان رسید; رشد 6.8 درصدی نسبت به مهرماه و رشد 45 درصدی نسبت به آبان ماه سال گذشته

بانک مرکزی: میانگین قیمت مسکن در تهران به 46.7 میلیون تومان رسید;  رشد 6.8 درصدی نسبت به مهرماه و رشد 45 درصدی نسبت به آبان ماه سال گذشته

بر اساس اعلام بانک مرکزی، متوسط ​​قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران در آبان ماه 467 میلیون ریال بوده که نسبت به ماه قبل 6.8 درصد افزایش نشان می دهد.

بانک مرکزی گزارشی از توسعه بازار مسکن در تهران در آبان ماه منتشر کرد.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، تعداد آپارتمان های تجاری مسکونی شهر تهران در آبان ماه 1401 به 8 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل 47.8 درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل 9.6 درصد افزایش نشان می دهد. .

در ماه مورد گزارش، متوسط ​​قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران 467 میلیون ریال بوده که نسبت به ماه قبل 6.8 درصد افزایش نشان می دهد.

گزارش «توسعه بازار مسکن تهران در آبان ماه 1401» که برگرفته از آمار خام سامانه ثبت معاملات املاک کشور است، توسط معاونت تحقیقات و سیاستگذاری اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر شده است.

به گزارش انتخاب، مقایسه آمارهای بانک مرکزی در آبان 1400 با آبان ماه سال جاری نشان می دهد میانگین قیمت مسکن در تهران در این ماه نسبت به سال گذشته 45 درصد افزایش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید