بانک ها بدون ضامن حق سپرده گذاری برای وام ندارند / شکایت 400 بانک

ساعت: 23:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۱
کد خبر: 1805273

وزیر اقتصاد با بیان اینکه بانک حق دریافت سپرده برای اعطای تسهیلات را ندارد، گفت: تاکنون 400 شکایت از بانک ها دریافت شده که در صورت مشاهده تخلف به آنها رسیدگی خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، احسان هندوزی در حاشیه جلسه شورای مقررات زدایی گفت: در جلسه امروز چهار مصوبه داشتیم که مهمترین آنها صدور مجوزهای مربوط به مشاغل داخلی است. یعنی آن دسته از شرکت هایی که تنها با ثبت نام در پرتال ملی صدور مجوز و سامانه وزارت تعاون متعهد به رعایت شرایط کسب و کار می شوند، می توانند بلافاصله شروع به کار کنند و مجوز اولیه برای آنها صادر نخواهد شد.

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه در حال حاضر 330 مجوز مربوط به مجوزهای مشاغل داخلی است، افزود: نمونه هایی از این مجوزها مانند دام و طیور خرد، تولید مواد غذایی خانگی، تولید گیاهان دارویی، تولید ترشی، بسته بندی های مختلف، فعالیت های گرافیک، ترانه سرایی، موزاییک، ابریشم، سایر لباس های محلی و غیره.

هندوزی گفت: به محض اتصال سامانه این وزارتخانه به پرتال ملی صدور مجوز، برای اولین بار مجوز مشاغل داخلی به صورت آنلاین صادر می شود.

وی افزود: با این سازوکار نیازی به تاخیر در صدور مجوزهای بین شهری نیست، همانطور که تاکنون انجام داده ایم، هرچند در ماه های پایانی سال قرار داریم، اما این مجوزها می تواند به بهره وری مردم کمک کند.

وزیر اقتصاد گفت: موضوع مهم در این زمینه اتصال دستگاه ها به سامانه پروانه کسب است که قانون آن در 18 اسفند سال گذشته تصویب شد و باید تا 17 اسفندماه همه دستگاه ها به این سامانه متصل شوند. “

هندوزی درباره دریافت وام بدون ضامن نیز گفت: بانک مجاز به دریافت سپرده بابت تسهیلات نیست و هر گونه شرایط اضافی و بیش از بخشنامه ابلاغی به بانک ها تخلف محسوب می شود. البته 400 شکایت از بانک ها رسیده است که به این بانک رسیدگی خواهد شد.

هندوزی در خصوص زمان اجرای کامل آن ابراز امیدواری کرد که این مصوبه دولت در چند روز آینده اجرایی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید