بایدن اعلام کرد؛ آمریکا در حال بررسی نامگذاری مجدد انصارالله یمن به عنوان «تروریست» است.

ساعت: 11:03
تاریخ انتشار: 1400/10/30
کد خبر: 1802063

در پی اتفاقات اخیر برخی کشورها علیه جنبش انصارالله یمن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که در حال بررسی قرار دادن مجدد جنبش انصارالله یمن در فهرست سازمان های تروریستی خارجی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ همزمان با تشدید جاسوسی برخی کشورهای غربی علیه انصارالله یمن در پی «عملیات موفقیت‌آمیز» اخیر نیروهای یمنی علیه ابوظبی، رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی دو ساعته گفت که می‌خواهد انصارالله را شامل این تروریست‌ها کند. لیست سازمان ها

جو بایدن در پاسخ به سوال العربیه که آیا از بازگشت انصارالله به فهرست سازمان های تروریستی حمایت می کند، گفت: پاسخ به این سوال این است که این موضوع در دست بررسی است.

وی افزود: “پایان دادن به جنگ در یمن مستلزم مشارکت دوجانبه است. بسیار دشوار است.”

یوسف العتیبه، سفیر امارات در آمریکا پیشتر از کاخ سفید و اعضای کنگره خواسته بود از قرار گرفتن مجدد انصارالله در فهرست سازمان های تروریستی حمایت کنند.

در فوریه 1999، وزارت خزانه داری آمریکا به طور رسمی جنبش انصارالله یمن را از لیست سازمان های تروریستی آمریکا خارج کرد و در بیانیه ای اعلام کرد که جنبش انصارالله از امروز 16 فوریه 2021 به دلیل تغییراتی از فهرست سازمان های تروریستی خارج می شود. . دیگر مشمول مقررات تحریم های جهانی علیه تروریسم، مقررات تحریم سازمان های تروریستی خارجی یا فرمان اجرایی 13224 نمی باشد.

سرتیپ یحیی سریع الف، سخنگوی پلیس ابوظبی و سپس خبرگزاری رسمی امارات از وقوع انفجار در منطقه صنعتی المصفا و سپس آتش‌سوزی در بخشی از فرودگاه بین‌المللی امارات در روز دوشنبه (17 دسامبر) خبر دادند. نیروهای مسلح یمن با انتشار پستی در توئیتر مسئولیت حمله به فرودگاه ابوظبی را بر عهده گرفته و اعلام کرد که به زودی جزئیات عملیات موفقیت آمیز در عمق امارات را اعلام خواهد کرد.

در پی عملیات نیروهای مسلح یمن، برخی از کشورها اقدام به جاسوسی از انصارالله کردند و سفارت امارات در آمریکا در بیانیه ای در صفحه توئیتر خود نوشت: توصیف علیه سایت های غیرنظامی در امارات که منجر به کشته شدن سه غیرنظامی شد. وی از دولت و کنگره آمریکا خواست تا از گنجاندن سازمان تروریستی حوثی در فهرست سازمان های تروریستی خارجی حمایت کنند.

العتیبه همچنین گفت که به علی الشمسی، مدیر اطلاعات ملی امارات متحده عربی خواهد پیوست تا با نمایندگان کاخ سفید و کنگره در اواخر همان روز در واشنگتن دیدار کند.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز در پی عملیات نظامی اخیر یمن علیه ابوظبی با شیخ محمد بن زاید آل نهیان، جانشین تاج و تخت ابوظبی گفت و گو کرد و در تماس تلفنی با متهم کردن انصارولای یمن بر لزوم پاسخگویی به حملات تاکید کرد.

در همین حال، جان کربی، سخنگوی پنتاگون، روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری گفت که جنبش انصارالله یمن و گروه های مقاومت مورد حمایت ایران در عراق و سوریه از پهپاد استفاده می کنند.

وی گفت: در این مورد، ما شاهد تداوم حملات حسینی مورد حمایت ایران بوده‌ایم، اما در عراق و سوریه نیز شاهد هستیم که گروه‌های رزمی مورد حمایت ایران همان روش و تاکتیک‌ها را برای حملات پهپادی انتخاب می‌کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید