بایدن اعلام کرد که قصد دارد در سال جدید برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 شرکت کند


ساعت: 23:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۵
کد خبر: 1916219

کاخ سفید اعلام کرد: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قصد خود را برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 احتمالا در اوایل سال جدید (2023) اعلام خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رونالد کلاین، رئیس کارکنان کاخ سفید روز سه‌شنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: از بسیاری از دموکرات‌ها در ایالات متحده شنیده‌ام که می‌خواهند بایدن برای انتخابات مجدد در سال ۲۰۲۴ نامزد شود.

و افزود: اما رئیس جمهور تصمیم می گیرد. انتظار دارم بایدن چند روز پس از تعطیلات نامزدی خود را اعلام کند.

در عین حال، نظرسنجی ها نشان می دهد که محبوبیت جو بایدن کمتر از هر حزب دموکرات آمریکا در 44 سال گذشته است.

به گزارش نیوزویک، بر اساس نظرسنجی FiveThirtyEight، محبوبیت بایدن در حال حاضر 41.7 درصد است و 53.1 درصد از آمریکایی ها با ریاست جمهوری او مخالف هستند. این نشان دهنده افزایش نسبی محبوبیت بایدن در مقایسه با جولای است. زمانی که میزان رضایت از آن به 37.5 درصد رسید.

با این حال، میزان محبوبیت بایدن همچنان پایین تر از اسلاف اخیر دموکرات اوست که شکست های میان دوره ای شدیدتری نسبت به بایدن متحمل شدند.

باراک اوباما در دوران ریاست جمهوری خود محبوبیتی در حدود 45 درصد داشت. در اولین انتخابات میان دوره ای دوره اوباما در سال 2010، جمهوری خواهان 63 کرسی در مجلس نمایندگان و 6 کرسی در سنا داشتند که آن را به یکی از قوی ترین “امواج قرمز” در تاریخ آمریکا تبدیل کرد.

یکی دیگر از رئیس‌جمهوران سابق، بیل کلینتون، نیز در این مقطع از ریاست‌جمهوری خود، 43.8 درصد محبوبیت داشت. دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای 1994 54 کرسی مجلس نمایندگان و 8 کرسی سنا را از دست دادند.

جیمی کارتر، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، پس از اولین و تنها انتخاب میان دوره ای خود در سال 1978، محبوبیت 51.9% داشت. او نیز مانند بایدن، در انتخابات میان دوره ای خوش شانس بود و تنها 15 کرسی مجلس نمایندگان و سه کرسی سنا را از دست داد.

برای مقایسه جدیدتر، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق جمهوری خواه، در همان دوران ریاست جمهوری، محبوبیت 42.4 درصدی داشت که کمی بالاتر از بایدن بود. جمهوری خواهان 41 کرسی در مجلس نمایندگان را از دست دادند اما در انتخابات میان دوره ای 2018 دو کرسی در سنا به دست آوردند.

محبوبیت بایدن نیز در ماه اول پاییز افزایش یافت، اما از نوامبر با نزدیک شدن به انتخابات میان دوره ای، اندکی کاهش یافته است. اما این کاهش به اندازه کافی شدید نبود تا موجی را که جمهوری خواهان برای پیروزی در هر دو مجلس کنگره نیاز داشتند ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید