بایدن تصمیم نهایی خود را درباره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرفت

بایدن تصمیم نهایی خود را درباره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرفت

روز جدید : به گفته یک مقام ارشد غربی، رئیس جمهور جو بایدن تصمیم خود را برای نگه داشتن سپاه پاسداران در لیست سیاه تروریست ها نهایی کرده است.

یک منبع دیگر گفت که بایدن تصمیم خود را در 24 آوریل در جریان گفتگوی تلفنی با نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد و افزود که این تصمیم کاملاً نهایی است.

یک مقام آمریکایی مطلع ماه گذشته به پولیتیکو گفت که موضع آمریکا این است که اگر ایران با برداشتن گام‌های مشخص برای کاهش نگرانی‌های امنیتی فراتر از برجام موافقت نکند، واشنگتن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از فهرست تروریست‌های خود حذف خواهد کرد. این خود بحثی خارج از چارچوب است. برجام. حذف نمی شود.

این مقام مسئول موضع دولت را به ویژه با توجه به تهدیدات مداوم علیه وی روشن کرد [آمریکایی ها] تغییر نخواهد کرد.

رویترز افزود: در پی سفر انریکه مورا، مذاکره کننده اتحادیه اروپا به تهران، یک منبع دیپلماتیک اروپایی گفت که هیچ یک از طرفین (ایران و آمریکا) متعهد به از سرگیری مذاکرات نشده اند و البته مصالحه با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعید است. اگر نگویم غیر ممکن است.

این منبع گفت: «تا دو ماه پیش آمریکایی ها بسیار پر سر و صدا بودند و می گفتند زمان رو به اتمام است و ما باید به توافق برسیم. اما از ماه مارس … به نظر می رسد آنها دیگر عجله ندارند.”

یک منبع دیپلماتیک غربی گفت که احیای این توافق در نهایت یک تصمیم سیاسی است.

این منبع افزود: این یک حکم سیاسی است.

وی افزود: این توافق در حال حاضر منافع اصلی خود را از دست داده است، اما همیشه می توان گفت که هنوز مواردی در برجام وجود دارد که سود آن را از هیچی بیشتر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید