بایدن: در آینده نزدیک برای کمک به اوکراین، تعداد کمی نیرو به اروپای شرقی می فرستیم

بایدن: در آینده نزدیک برای کمک به اوکراین، تعداد کمی نیرو به اروپای شرقی می فرستیم

روز جدید :جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا صبح شنبه (به وقت تهران) از استقرار نیروها در شرق اروپا خبر داد. بایدن بر حجم کوچک نیروهای مستقر در شرق اروپا تاکید کرد، در حالی که جان کربی، سخنگوی پنتاگون چند روز پیش گفت که حدود 8500 سرباز آمریکایی در حالت آماده باش هستند، احتمالا در کوتاه مدت در صورت لزوم. برای اقامت در اروپا آماده شوید.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بلافاصله پس از ورود به پایگاه نظامی اندرو به خبرنگاران گفت که قصد دارد در آینده نزدیک تعداد کمی از نیروهای آمریکایی را به شرق اروپا بفرستد.

به گزارش وب سایت هیل، وی با تایید گزارش هایی مبنی بر اعزام نیروهای آمریکایی به اروپای شرقی برای کمک به اوکراین، گفت: در آینده نزدیک نیروهای خود را در شرق اروپا به ناتو منتقل خواهم کرد. – البته تعدادشان زیاد نخواهد بود.

بایدن بر حجم کوچک نیروهای مستقر در شرق اروپا تاکید کرد، در حالی که جان کربی، سخنگوی پنتاگون چند روز پیش گفت که حدود 8500 سرباز آمریکایی در حالت آماده باش هستند، احتمالا در کوتاه مدت در صورت لزوم. برای اقامت در اروپا آماده شوید.

به گزارش رویترز، نیروهای آمریکایی که روز دوشنبه از آمادگی برای استقرار مطلع شدند شامل تیپ های اضافی، پرسنل لجستیکی، پشتیبانی پزشکی، پشتیبانی هوایی و شناسایی، شناسایی و ماموریت های شناسایی هستند.

ناتو در حال حاضر حدود 4000 سرباز در گردان های چند ملیتی در استونی، لیتوانی، لتونی و لهستان دارد که توسط تانک ها، پدافند هوایی و واحدهای اطلاعاتی و اطلاعاتی پشتیبانی می شوند.

حدود دو ماه پیش، رسانه های آمریکایی با استناد به استقرار 100000 نیروی روسی در مرز اوکراین، شروع به جاسوسی و گزارش در مورد احتمال حمله روسیه به اوکراین در اوایل سال جاری کردند که باعث تشدید تنش ها در شرق اروپا شد. روسیه قاطعانه این اتهامات را رد کرده است، اما اصرار دارد که ادامه آتش توپخانه نیروهای اوکراینی علیه منطقه خودمختار روسی زبان، واکنش مسکو را برانگیخته است.

برای کاهش تنش بر سر اوکراین، مسکو پیشنهاداتی را برای تضمین امنیت غرب برای روسیه ارائه کرده است، از جمله عدم گسترش اتحاد نظامی ناتو به مرزهای این کشور و خروج نیروهای ناتو از منطقه. هفته گذشته، نماینده روسیه با همتایان آمریکایی و ناتو برای بحث در مورد این پیشنهادها دیدار کرد، اما در نهایت غرب آنها را رد کرد.

مارک جیل، رئیس ستاد مشترک ارتش، جمعه شب بار دیگر تاکید کرد که روسیه به اوکراین حمله خواهد کرد و گفت که عواقب این جنگ برای اوکراین وخیم خواهد بود و تلفات قابل توجهی در پی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید