بایدن قطعنامه کنگره در مورد کنترل تسلیحات را امضا کرد


ساعت: 18:29
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878496

رئیس جمهور آمریکا لایحه ای را که کنگره برای کنترل تسلیحات در آمریکا به تصویب رساند، امضا و تصویب کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز شنبه بزرگترین لایحه کنترل تسلیحات این کشور را امضا کرد.

به گزارش تارنمای فاکس نیوز، پس از تیراندازی های بی رویه در هفته های اخیر در ایالات متحده که ده ها سال جان خود را از دست داده اند، کنگره آمریکا با عجله لایحه ای را برای کنترل تسلیحات در این کشور تصویب کرده است.

بایدن روز شنبه اعتراف کرد که این لایحه انتظارات او را برآورده نمی کند، اما جان بسیاری را نجات می دهد.

«چند بار از این تیراندازی‌هایی که هر روز در خیابان‌ها اتفاق می‌افتد شنیده‌اید و می‌گویید فلان کار را برای خدا انجام دهید؟» «امروز این کار را کردیم».

این طرح با 234 رای موافق و 193 رای مخالف به تصویب مجلس نمایندگان آمریکا رسید. در مجلس سنا 65 سناتور رای موافق و 33 سناتور مخالف.

در مقابل، دادگاه عالی ایالات متحده محدودیت های ایالت نیویورک را برای حمل سلاح های مخفی به بیرون از خانه با حکمی که اکثریت محافظه کار آن حمایت کردند، لغو کرد. دیوان عالی استدلال کرد که قانونی که در سال 1913 تصویب شد، بر اساس متمم دوم قانون اساسی ایالات متحده، حق مردم برای «داشتن و حمل سلاح» را نقض کرد.

این اولین قانون مهم کنترل تسلیحات است که در سه دهه گذشته در کشوری با بیشترین سرانه مالکیت اسلحه در جهان و بیشترین تعداد تیراندازی های دسته جمعی سالانه در میان کشورهای ثروتمند به تصویب رسیده است.

مهمترین محدودیتی که قانون اعمال می کند این است که بررسی ها را بر روی خریداران احتمالی اسلحه که در نوجوانی به دلیل خشونت خانگی یا جرایم جدی محکوم شده اند، تشدید می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید