بایدن مقامات سعودی را متهم کرد که حقیقت را نمی گویند

عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی، گفت که «نشنیده است» درباره چنین موضوعی بین بایدن و بن سلمان صحبت شود.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز در واکنش به موضع الجبیر گفت که این مقام سعودی حقیقت را نمی گوید.

بایدن در پاسخ به سوالات خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که آیا عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در توصیف تعامل بایدن و ولیعهد سعودی در مورد خاشقجی حقیقت را می گوید؟ پاسخ داد: نه.

پیشتر رئیس جمهور آمریکا در جریان سفر بایدن به عربستان سعودی به خبرنگاران گفته بود که در ابتدای دیدار با ولیعهد سعودی که به گفته مقامات اطلاعاتی آمریکا مغز متفکر قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی بوده، موضوع قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی را مطرح کرده است. .

بایدن در این خصوص گفت: من به صراحت گفتم سکوت رئیس جمهور آمریکا در قبال موضوع حقوق بشر با آنچه که هستیم سازگار نیست. من همیشه از ارزش هایمان دفاع خواهم کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین گفت که ولیعهد عربستان هرگونه مسئولیت شخصی در قتل خاشقجی، ستون‌نویس واشنگتن پست و منتقد صریح دولت سعودی را رد می‌کند و افزود که او علیه مسئولین قتل خاشقجی اقدام کرده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه گذشته اولین سفر خود را به غرب آسیا آغاز کرد و به تل آویو رفت. وی در آنجا با نمایندگان رژیم صهیونیستی دیدار و گفتگو کرد. بایدن سپس تل آویو را به مقصد کرانه باختری ترک کرد و با مقامات این سازمان خودگردان دیدار کرد. وی سپس به عربستان سعودی رفت و با مقامات ارشد این کشور دیدار کرد.

دیدگاهتان را بنویسید