بایدن: چهار بسته تحریمی علیه روسیه وضع می کنیم/ چه کسی به پوتین فکر می کند؟

بایدن: چهار بسته تحریمی علیه روسیه وضع می کنیم/ چه کسی به پوتین فکر می کند؟

روز جدید جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بسته تحریمی علیه روسیه را اعلام کرد.

بایدن گفت: “اقدام اخیر روسیه آغاز تهاجم به خاک اوکراین است و ما در سال 2014 تحریم های شدیدتری را علیه مسکو اعمال خواهیم کرد. اقدام پوتین مستلزم واکنش قاطع و فوری جامعه بین المللی است.”

وی افزود: به نظر پوتین چه کسی سرزمین های تحت حاکمیت یک کشور دیگر را ضمیمه می کند؟

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه در حال اعلام اولین بسته تحریم ها علیه روسیه است، مسکو را به جدایی بیشتر اوکراین متهم کرد و آغاز حمله جدیدی به اوکراین بود. ما اعمال چهار بسته تحریمی علیه نهادهای روسیه را آغاز خواهیم کرد.

وی گفت: با آلمان برای توقف پروژه رولینگ استریم 2 به توافق رسیده ایم و از فردا تحریم نخبگان سیاسی روسیه را آغاز می کنیم و تحریم های اقتصادی و مالی را علیه حلقه حاکم روسیه اعلام می کنم و اقدامات سختی را انجام می دهم. تمرکز بر اقتصاد روسیه و آسیب نرساندن به ثبات بازار انرژی جهان.

رئیس‌جمهور همچنین اذعان کرد که تحریم‌های آمریکا به اقتصاد آسیب می‌زند، اما گفت: «ما اقدامات محافظتی در برابر افزایش احتمالی قیمت‌های انرژی انجام خواهیم داد».

ما قصد نداریم با روسیه وارد جنگ شویم، اما می‌خواستیم به مسکو پیام بدهیم که متحدان خود را تنها نخواهیم گذاشت و از آنها حمایت خواهیم کرد. ما معتقدیم که روسیه از آن فراتر خواهد رفت، مسکو به مرز نزدیکتر است. بایدن گفت، اوکراین.

وی گفت: “ایالات متحده حضور نظامی خود را در اروپا افزایش خواهد داد، اما ما قصد نداریم با روسیه وارد جنگ شویم. ما می خواهیم از هر طرف بر این موضوع تاکید کنیم.” ما از سرزمین های کشورهای ناتو دفاع خواهیم کرد و به تجهیز اوکراین به سلاح های حفاظتی ادامه خواهیم داد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیروز اعلام کرد که مسکو استقلال جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخته و با رهبران کرملین خود قراردادهای همکاری و دوستی امضا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید