بایدها و نبایدهای طرح فروش کنتور مسکونی

بایدها و نبایدهای طرح فروش کنتور مسکونی

جعفر قدری عضو کمیته برنامه، بودجه و برآورد شورای اسلامی، پروژه مسکن کنتوری را با جذب اعتبارات و نقدینگی بی خانمان جامعه به عاملی مهم در ساخت و رونق بخش مسکن تبدیل می کند و گفت: این پروژه با جذب سرمایه و نقدینگی بی سرپناه به مسکن مهر تبدیل می شود. اگر شهرداری برای ساخت مسکن آماده شود و سیستم‌ها و فعالیت‌های کندی را که برای فروش و ساخت مسکن‌های متراژی لازم است قرار دهد، قطعاً از وظایف اولیه خود کوتاهی می‌کنند که به نفع شهر و شهروندان نیست.

مزایای طرح فروش کنتور مسکونی

علیرضا زاکانی شهردار تهران چندی پیش از طرح فروش مسکن از طریق بورس خبر داد و گفت: به منظور جذب نقدینگی برای رونق صنعت ساختمان و حفظ سرمایه شهروندان، طرح مسکن متریک را راه اندازی می کنیم.

اگرچه فروش متری مسکن خبر جدیدی نیست و در سال های اخیر این طرح با هدف تهیه آسان مسکن برای جوانان مطرح شده است، اما این بار توسط شهرداری تهران مطرح شد.

جعفر قدری، عضو کمیته برنامه، بودجه و محاسبات شورای اسلامی در گفت و گو با «تبرد مساهر» در خصوص توانایی شهرداری در مدیریت صحیح و قابل قبول طرح خرید و فروش مسکن کنتوری، اظهار کرد: اگرچه طرح فروش مسکن کنتوری ایده خوبی است، به ویژه برای جوانان، خانواده هایی که مایل به سرمایه گذاری هستند، آینده و گروه های کم درآمد محسوب می شوند، اما بهتر است روند بورس را دنبال کنند.

اگر شهرداری برای ساخت مسکن و شروع سامانه ها و فعالیت های لازم برای فروش و ساخت مسکن متریک آماده شود، قطعا از تعهدات اولیه خود کوتاهی می کند.

و افزود: شهرداری وظایف و وظایف سنگینی در قبال شهروندان دارد و بخشی از وظایف آن تسهیل در فعالیت صدور مجوز و بستن راه برای افرادی است که مجبور به ساخت و ساز هستند.

یکی از اعضای کمیته برنامه، بودجه و محاسبات شورای اسلامی گفت: اگر شهرداری برای ساخت مسکن و شروع سامانه ها و فعالیت های لازم برای فروش و ساخت مسکن متریک آماده شود، قطعا از وظایف اساسی خود کوتاهی می کند. این موضوع به نفع شهر و شهروندان نیست چرا که بخشی از فعالیت ها مربوط به تولید مسکن است.

قدری گفت: بهتر است شهرداری زیرساخت های لازم را در حوزه وظایف خود با کمک دولت و وزارت راه و شهرسازی توسعه دهد تا مجوزها و نظارت بیشتر بر ایمن سازی ساختمان ها و خدمات شهری تسهیل شود. . اگر شهرداری مصمم به حمایت از انبوه سازان نهادهای مختلف و بخش خصوصی باشد، گام بلندی در تولید مسکن به نفع مردم به ویژه اقشار کم درآمد خواهد برد.

استاد اقتصاد دانشگاه شیراز تصریح کرد: اگر شهرداری کارهای زیربنایی مربوطه را در ساخت مسکن به درستی انجام دهد و وارد بخش پیمانکاری نشود، منافع زیادی از ساخت مسکن حاصل می شود و مردم از آن سود خواهند برد. بهره مندی از ورود شهرداری به ساخت و ساز و فروش متری مسکن.

قدری درباره مزایای فروش کنتور مسکونی گفت: به نظر می رسد این طرح در بورس و دولت قابل اجرا باشد چرا که جذب سرمایه در جهتی می شود که خود ساخت و ساز و رونق بخش مسکن و در نتیجه تبدیل به بخش های دیگر شود. که مربوط به ساخت و ساز مسکن است. در ضمن زمینه خرید خانه های کوچک برای افرادی در نظر گرفته شده که توانایی مالی بالایی برای خرید خانه ندارند.

یکی از اعضای کمیته برنامه و بودجه شورای اسلامی تصریح کرد: خانواده ها می توانند در این زمینه پیشگام باشند و برای خرید خانه برای فرزندان اقوام خود از یکدیگر حمایت کنند. در صورت استقبال از این طرح و انتقال بخشی از نقدینگی سرگردان جامعه به این حوزه، منابع مالی که صرف واسطه گری می شود به کمک خوب و قابل توجهی در رونق اقتصادی و گردش پول در فعالیت های تولیدی مانند مسکن تبدیل می شود. .

دیدگاهتان را بنویسید