باید از تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته ای جلوگیری کرد


زمان: 21:31
تاریخ انتشار: 1401/02/11
کد خبر: 1835975

یک نماینده ارشد آمریکا نسبت به توافق با ایران بدبین است و می گوید هیچ توافقی بهتر از توافق بد نیست

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سناتور باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنای ایالات متحده، یکشنبه شب ابراز تردید کرد که مذاکرات کنونی با ایران به یک توافق قابل اجرا منجر شود.

به گزارش پولیتیکو، منندز در یک برنامه تلویزیونی گفت: می خواهم دولت آمریکا بفهمد که اختلاف با ایران بهتر از بد است.

این نماینده مجلس آمریکا افزود: در مورد مذاکرات کنونی تردید دارم، زیرا این مذاکرات آنقدر طولانی شده است که به هر حال برخی از مفاد توافقنامه اصلی موسوم به برجام در حال تکمیل شدن است و برخی دیگر به این نقطه نزدیک شده اند.

منندز گفت که جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته ای مهم است و تکثیر تسلیحات و موشک ها از ایران باید متوقف شود.

مذاکرات برای لغو تحریم ها در وین چند ماه است که متوقف شده است. دولت آمریکا از آغاز مذاکرات بارها به جای ارائه ابتکار عملی برای پیشبرد مذاکرات، تلاش کرده است تا کشورهای مختلف را به تاخیر و مانع تراشی در مذاکرات متهم کند. یکی از دلایل شکست طرف های آمریکایی در انجام اقدامات لازم در مذاکرات وین، مخالفت اعضای کنگره با سیاست دولت بایدن در قبال برجام بود.

یکی از انتقادات این گروه از قانونگذاران آمریکایی این است که برجام به همه حوزه های مناقشه آمریکا با ایران از جمله فعالیت های منطقه ای و برنامه موشکی ایران نمی پردازد.

حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چند روز پیش در گفت و گوی تلفنی با جوزف بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی، گفت: دولت باید شجاعت اصلاح مسیر اشتباه کاخ سفید در گذشته را داشته باشد. دولت.

وی تاکید کرد که هیچ شکی در تمایل ایران برای دستیابی به یک توافق خوب و قوی وجود ندارد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید