باید از ظرفیت عزاداری محرم برای ارتقای شعور حسینی استفاده کرد


ساعت: 14:49
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887680

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه فارسان:

حجت الاسلام مسلم رضایی هوش حسینی را معنای درک و تقلید از سیره امام حسین علیه السلام دانست و گفت: هوشمندی حسینی موجب استقرار تمدن اسلامی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز، به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام شهادت مظلومانه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه فارسان در خصوص این ماه و ایام شهادت مظلومانه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام استفاده از مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله به خبرنگار محترم بسیج گفت: باید از ماه محرم برای تبیین فلسفه قیام عاشورا استفاده کرد و همه می دانیم که هدف امام حسین(ع) از این قیام اقامه حق بوده است. اگر عزاداری ما منجر به تثبیت حق در جامعه نمی شود، در واقع نتوانسته ایم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم، پس باید عزاداری کنیم تا دعای صحیح داشته باشیم.

حجت الاسلام مسلم رضایی ادامه داد: در کنار شور حسینی باید شعور حسینی وجود داشته باشد که اگر شعور باشد این شعور در هر جای زندگی ما خود را نشان می دهد.


وی تصریح کرد: اگر شعور حسینی به معنای درک و تقلید از سیره فکری و رفتاری سیدالشهدا حسین بن علی علیه السلام در جامعه به عنوان موجودی زنده و پیشرو ظاهر شود، هر روز عاشورا است و همه جا «کربلا» است و بهشت ​​در دنیا تحقق خواهد یافت. زیرا کربلا جزئی از بهشت ​​است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید