باید برای جبران خسارت سیل در شیلات اقدام شود


ساعت: 18:17
تاریخ ارسال: 1301/05/13
کد خبر: 1887925

رئیس سازمان شیلات ایران در سفر به لرستان اظهار داشت:

حسینی گفت: 284 مزرعه پرورش ماهی در 9 استان سیل زده خسارت دیدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، سید حسین حسینی عصر امروز در سفر به استان و دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار داشت: در آینده ای نه چندان دور کشور مقتدر در رابطه با وابستگی خود حرفی برای گفتن خواهد داشت. غذا و آب

وی افزود: یک میلیون و 268 هزار تن ماهی در سراسر کشور تولید می شود که 715 هزار تن آن در شمال و جنوب صید می شود که به طور طبیعی از دریا برداشت می شود، 555 هزار تن در حوضه پرو، 56 هزار تن میگو و سه هزار و 50 تن است. تن گوشت صدف از محصولات باقی مانده در آب های داخلی است.

رئیس سازمان شیلات ایران تصریح کرد: در طرح تحولی که ابلاغ شد باید رشد و تحول داشته باشیم تا ظرف چهار سال 2 میلیون و 600 هزار تن به ظرفیت تولید اضافه شود و این کار جز با مدیریت و تفکر جهادی انجام نمی شود. و سپس ظرفیت تولید یک ماه قابل توجه است.

حسینی تصریح کرد: انقلاب ما با تفکری به پیروزی رسید که رمز پیروزی در هشت سال دفاع مقدس بود بنابراین در آرایش جدید نظامی باید با مدیریت جهادی عمل کرد تا موفق باشیم.

وی بیان کرد: برای افزایش تولید باید ظرفیت زیستی را در نظر گرفت که نحوه پراکندگی آن از نظر جغرافیایی کشور مشخص می شود که یکی از آنها بحث ظرفیت در سواحل دریا و همچنین در سواحل دریا است. برخی استان ها که بر خلاف نام آبزی پروری اما از نظر دامپروری و مدیریت آب طیور اهمیت زیادی دارد.

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: لرستان هم ظرفیت زیستی و هم همت والای مردم را دارد و در بحث آب شیرین، لرستان یکی از استان هایی است که در این زمینه نمونه شده است.

حسینی گفت: سیل در 9 استان کشور به مزارع پرورش ماهی آسیب زد و در مجموع 284 مزرعه پرورش ماهی در استان سیل زده خسارت دید که از این تعداد 54 مزرعه به لرستان متصل شد و تقریباً یک میلیون تن تولید ماهی از بین رفت.

وی افزود: این مزارع برای بازگشت به تولید و از سرگیری تولید نیاز به کمک دارند.از دیگر اقداماتی که انجام شده این است که علاوه بر پرورش هل، صید هل نیز در دستور کار است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید