باید بهترین عملکردم را در مسابقات جهانی تکواندو ارائه دهم


ساعت: 14:07
تاریخ انتشار: 1301/08/16
کد خبر: 1909250

نماینده دسته پنجم تیم ملی تکواندو گفت: پس از غیبت در دور قبلی مسابقات جهانی به دلیل نداشتن ویزا، هدفم کسب بهترین نتیجه در مسابقات مکزیک است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزن پنجم تیم ملی تکواندو سال هاست که یکی از نقاط قوت تکواندو ایران در مسابقات جهانی بوده است. بنابراین 8 نماینده این وزن در طول سال های حضور تیم ملی در مسابقات جهانی در مجموع 4 مدال طلا، 1 نقره و 3 برنز کسب کرده اند.

هادی سای رئیس فعلی فدراسیون تکواندو در 5 حضور خود در مسابقات جهانی موفق به کسب دو طلا، یک نقره و یک برنز شده است. مسعود حاجی زواره سرمربی فعلی تیم ملی نیز در سه دوره مدال طلا و برنز را کسب کرد. علیرضا نصر نیز دو بار به مسابقات جهانی اعزام شد و صاحب مدال طلا شد. فریبرز عسگری نیز در سه دوره حضور خود در مسابقات جهانی مدال برنز را از آن خود کرد. جهانبخش رضا وندی، علی حاجی پور، محمدعلی قادری و امیرمحمد بخشی دیگر تکواندوکاران ایران در دسته پنجم بودند که از کسب مدال جهانی بازماندند.

اما در بیستمین حضور تکواندو ایران در عرصه جهانی، میرهاشم حسینی نماینده وزن پنجم کشورمان خواهد بود. تکواندوکار 24 کشور که یک بار در 17 سالگی قهرمانی جهان را در دسته سوم تجربه کرد و به مدال نقره رسید. 2 سال بعد به دلیل بد سلیقه میزبان و عدم صدور ویزا، منچستر با وجود آمادگی بالا قهرمانی جهان را از دست داد. حسینی در دوران حضور خود در تیم ملی موفق به کسب 18 مدال رنگارنگ از مسابقات مختلف شد که 12 مدال آن طلا بود.

نکته مهم اینکه میرهاشم پس از شکست در مسابقات جهانی منچستر به مدال طلای گرندپری رم دست یافت. حالا بعد از 3 سال تاریخ دوباره تکرار خواهد شد. او ماه گذشته بازی های منچستر را به دلیل عدم دریافت ویزا از دست داد و حالا می خواهد در مسابقات جهانی طلا بگیرد.

حسینی در این خصوص گفت: در این مدت تمرینات بسیار خوبی را زیر نظر مربیان تیم ملی موکانلو، حاجی زواره و هاجوی چه از نظر بدنی و چه از لحاظ فنی پشت سر گذاشته ایم، واقعاً پیشرفت خوبی داشته ایم و شرایط بدنی ما واقعاً خوب است. بعد از المپیک وزنم را تغییر دادم و طبق قانون تمام امتیازهایم صفر شد، سپس امتیازات وزن جدید را جمع کردم تا جواز حضور در گرندپری را بگیرم. در شرایط فعلی جایگاه خوبی در رنکینگ المپیک دارم. من اکثر حریفانم را می شناسم و مبارزات آنها را دنبال کرده ام و اکثر آنها را تا حدودی می شناسم.

نماینده دسته پنجم تیم ملی تکواندو در نهایت گفت: در سال 2017 در سن 17 سالگی به مدال نقره جهان دست یافتم. هدف اصلی من این بود که در مسابقات 2019 این مدال را به طلا تبدیل کنم اما متاسفانه ویزای من از انگلیس صادر نشد و یک دور از مسابقات جهانی را از دست دادم. مکزیک دومین حضور من در مسابقات جهانی است که تلاش می کنم با کسب مدال طلا نام خود را در تاریخ تکواندو ایران ثبت کنم.

دیدگاهتان را بنویسید