باید در عرصه هنر نگاه دینی و ملی داشته باشیم/ سیاست بسیج سیاست کلی نظام و ائمه انقلاب است.

ساعت: 13:31
تاریخ انتشار: 1400/08/30
کد خبر: 1786058

حسین معروفی با بیان اینکه در عرصه هنر باید نگاه دینی و ملی داشته باشیم، گفت: سیاست بسیج، سیاست کلی نظام و ائمه انقلاب است؛ در حالی که در عرصه هنر باید نگاه دینی و ملی داشته باشیم. اما این نهاد حزبی و گروهی نیست و بسیج را فدای حزب و جناح نمی کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; سردار حسین معروفی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه موسسه هنرهای انقلاب اسلامی استان کرمان با تاکید بر اهمیت و ضرورت توجه به بسیج اظهار داشت: بسیج یک نیروی نظامی نیست که ما آن را یک نیرو و نگاه کنیم. در نقطه دفاع و امنیت «بیایید بپردازیم؛ بلکه یکی از حوزه های آن دفاع و امنیت است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: بسیج در واقع یک فرهنگ، یک آرمان، یک تفکر و الگوی حکومت داری است و ویژگی های بسیج در یک مثلث مکتبی، انقلابی و مردمی تعریف می شود؛ این بسیج در قالب یک مثلث انقلابی و مردمی تعریف می شود. بسیج یک مکتب است زیرا بنیاد اصلی و پایه آن توسط پیامبر اعظم (ص) و توسط امیرالمومنین (ع) اداره شد و در روز عاشورا توسط حسین بن علی (ع) تأسیس شد.

وی گفت: در واقع بذر بسیج در عاشورا پاشیده شده است و مکتب بسیج در ایمان عملی به ذات اقدس الهی است و ایمان عملی، توکل و توسل به مسئولیت انسانی، جامعه و فرد است. بسیج اعتقاد عملی به مبانی دین و اهل بیت علیهم السلام و ارزش های الهی و انسانی است.

این مسئول گفت: ما بسیج را با تشکیلات نظامی و کسی که در بسیج و سپاه پرونده داشته باشد نمی شناسیم. خیلی ها هستند که بسیجی واقعی هستند. اما موردی ندارند و فکرشان اندیشه دین اهل بیت علیهم السلام و عاشورا است; کسانی که اصول را قبول دارند و بر آن پافشاری می کنند.

سردار معروف با بیان انقلابی بودن بسیج به معنای فراگیر بودن بسیج است، گفت: بسیج حزبی و سیاسی شغل نیست، بسیج سیاسی است. برخی می پرسند چرا بسیج سیاسی است؟ آنها تعصب دارند. آیا می توان بسیجی کرد که مأموریتش حفظ انقلاب اسلامی و پیشروی در دست این توده عظیم است؟ فرض کنید شغل شما سیاست نیست.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تاکید کرد: خط مشی بسیج، سیاست کلی نظام و ائمه انقلاب است; اما این نهاد حزبی و گروهی نیست و بسیج را فدای حزب و جناح نمی کنیم.

وی با بیان اینکه بسیج همه جانبه برای عزت، عزت و عظمت ملت ایران و انقلاب اسلامی بود، گفت: بسیج در عرصه انقلابی ماشین حساب نیست و عدم محاسبه بسیج در عاشورا است.

این مسئول با اشاره به اینکه بسیج مکان و زمان و لباس نمی شناسد و هر کجا که باشد به رسالت خود عمل می کند و نمونه اش حاج قاسم سلیمانی است، گفت: حاج قاسم سلیمانی، بسیج شاه انقلاب اسلامی در همه عرصه ها نیست. فقط در عرصه دفاعی و نظامی، بلکه شخصیتی جامع.

سردار معروفی با بیان اینکه یادی از شهید سلیمانی نکنیم. البته خاطره می تواند باشد اما چاشنی این اصول و نظام هاست، گفت: انقلاب بسیج رسالت محوری آن است و در انقلاب بسیج غیر محافظه کاری اصل است، بسیج محافظه کار نیست.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تاکید بر اینکه اصولگرا به دنبال پیشرفت، رشد و تعالی نیست و وضع موجود را می پذیرد و حفظ می کند و مدیر و فرماندهی که تغییر نمی کند انقلابی نیست، افزود: بسیجی نیست. به دنبال حوزه فعالیت بسیج به دنبال حوزه موفقیت است و افرادی که فعال اما ناموفق هستند محافظه کار هستند.

وی با اشاره به مردمی بودن بسیج گفت: بسیج برای مردم، با مردم و برای مردم است و یکی از مشکلات امروز ما در نظام حاکمیتی کشور این است که شعار مردمی بودن را می دهند اما مردمی نیستند. ؛ «مدیر کجاست که حرف مردم را نمی شنود، مردم کجا و مدیری که خودش را از مردم در امان نمی گذارد؟

این مسئول گفت: در نظام سیاسی حکومت و انقلاب بسیج مردم حاکم هستند. زیرا این انقلاب را مردم تعیین می کنند. تمام دنیای استکبار سعی کردند مردم رای ندهند، اما مردم رای دادند. دشمنان شهید سلیمانی کشته شدند اما 25 میلیون نفر در تشییع پیکر شهید سلیمانی حاضر شدند.

سردار معروفی با تاکید بر اینکه باهوش ترین مردم تاریخ متعلق به ما هستند، ادامه داد: عشایر ما در شرق استان 99 تا 95 درصد رای دادند در حالی که بیشترین مشکلات اقتصادی و معیشتی را دارند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه مدیر و مسئول در نظام اسلامی خدمتگزار مردم است، گفت: این خادم بزرگترین خدمت است؛ این خدمتگزار است. چون این بنده امید می آفریند و جامعه امید به دشمن اجازه ورود نمی دهد.

وی با بیان اینکه هنرمندان یکی از تشکل های تاثیرگذار نخبگان بودند، گفت: اگر می خواهیم انقلاب را بیرون بیاوریم و گفتمان انقلاب و مکتب شهید سلیمانی را ترویج کنیم باید با هنر این کار را انجام دهیم.

هازر گفت: ترویج انقلاب اسلامی باعث مصونیت مردم ما می شود و برای اعتلای انقلاب اسلامی باید با هنر پیش برویم و هنر یعنی کار هنری و مشکلی که در عرصه هنر داریم این است. که جامعه ما آن را به خوبی می شناسد.«خیر و در این حوزه باید جریان سازی کنیم و در عرصه هنر باید نگاه دینی و ملی داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید