با ارسلان مطهری سپاهانی آشنا شوید

با ارسلان مطهری سپاهانی آشنا شوید

حسین چهارابی در خصوص شروع نیم فصل دوم سپاهان با پیروزی 4 بر 1 مقابل نفت مسجد سلیمان پس از استراحت در لیگ برتر گفت: سپاهان بازی هجومی انجام داد. البته نفت مسجد سلیمان در ابتدای مسابقه خیلی خوب مقاومت کرد و مقابل فوتبال بازی نکرد. حملات هم داشتند و رشید مظاهری ضربه بسیار خوبی از حریف دفع کرد اما سپاهان بر اساس آنالیز خود به جناح راست حریف سر زد و با پاس از سمت راست نفت مسد سلیمان دقیقا مدافع این بود. تیم دروازه بان آنها هم اشتباه کرد و سپاهان یک گل غافلگیرکننده به ثمر رساند.

وی افزود: بعد از آن گل، روح نفتی ها نگران شد. بعد 10 نفر بودند و کار سپاهان در مطبوعات و تیراندازی راحت شد. آنها از همین جناح 3 گل زدند و نفت مسجد سلیمان باید وضعیت این منطقه را در نظر بگیرد. رضا میرزایی با پاس عمقی سروش رفیعی گل فوق العاده ای به ثمر رساند.

این کارشناس فوتبال در خصوص تعریف نویدکی از رضا میرزایی گفت: میرزایی مثل ارسلان مطهری در استقلال است. این بازیکنان همیشه در خدمت تیم هستند. بازیکنان حرفه ای چه یک دقیقه بازی کنند چه 90 دقیقه این ایده را دارند و هر بار که وارد زمین می شوند تسلیم نمی شوند.

چهارابی با بیان اینکه تمجید نویدکی از میرزایی و اینکه هر بار که وارد زمین می شود تمام تلاش خود را انجام می دهد و سایر بازیکنان باید از او یاد می گیرند، با توجه به کم بازی بودن میرزایی قابل توجه است، گفت: نمی توانیم از کسی نام ببریم اما بازیکنی که قرارداد امضا کرده است. قرارداد با یک باشگاه باید بداند که با بیش از 30 نفر دیگر، 11 نفر می توانند بازی کنند و در نهایت پنج نفر جایگزین خواهند شد. به این ترتیب تنها 16 نفر می توانند در یک بازی شرکت کنند. این بدان معنی است که بازیکن ممکن است ثابت شود یا نباشد، کمتر بازی کند یا بیشتر بازی کند. بازیکنان باید همه این مسائل را در نظر بگیرند و سپس قرارداد امضا کنند.

چهارابی با اشاره به تک گل نفت مسجدسلیمان گفت: تغییر فنی که در تیم دیدم این بود که در یک مقطع فاصله خطوط به خصوص دفاع و هافبک و هافبک و حمله تبدیل شد اما با یک گلی که سپاهان به ثمر رساند همچنان مشکل از راه اندازی مجدد وجود دارد در واقع 70 درصد مقصر بود هر دروازه بان هر گلی که می زند از یک تا صد در صد مقصر است رشید مظاهری که می توانست در این صحنه موقعیت بهتری داشت، 30 درصد مقصر بود.

این کارشناس فوتبال درباره اینکه آیا مظاهری نتوانست در اولین بازی برای سپاهان کلینچ کند و آیا این مشکلی بود، گفت: نه اینطور نیست. دروازه بان در 10 بازی می تواند گل های زیادی بزند اما در همه مسابقات ستاره تیمش است و بالعکس می تواند هر 10 بازی را برنده شود اما ضعیف ترین بازیکن تیم است. چون دروازه بان می تواند اشتباهات کودکانه زیادی مرتکب شود اما مدافعان اجازه باز شدن در را نمی دهند. به عنوان مثال، توپ را از خط برگردانید. پس کلینشیت اصلا دلیلی بر ستاره بودن دروازه بان نیست. همیشه به دروازه بان ها گفته می شود که اگر یک گل زدید دو بار غذا نخورید و اگر دو گل زدید سه تا نخورید، به این معنی که او باید تمام تلاش خود را در دروازه انجام دهد.

وی درباره شکل، تصویر و ظاهر بازی سپاهان در ابتدای نیم فصل بیان کرد: در نیم فصل تیم ها تغییر کرده بودند و چند نفر کم یا اضافه شدند. مربیان فیلم مسابقات را تماشا کردند و شاید تغییراتی در برنامه های آنها ایجاد شده باشد. در نیمه دوم باید چند بازی را از دست بدهیم. باید سپاهان را مقابل هواداران در تهران ببینیم و در اصفهان هم مقابل ذوب آهن. بعد معلوم می شود که آیا نواقص نیم سر که به درستی هم ذکر شد برطرف شده است یا خیر؟

چهارابی درباره بازیکنان جذب شده توسط سپاهان در نیم فصل گفت: رشید 100 درصد مشاهری را می خواست. با این شرایط بهتر است کریستوفر کنت هم چیزی در چنته داشته باشد چون حالا رقیبی پیدا کرده و این مسابقه می تواند به سود سپاهان و خالی از نویدکی باشد. میلاد جهانی هم بازیکن خوبی است اما باید دید نوع بازی و فرهنگ بازی او به تیم محرم می آید یا نه؟ باید کمی مدارا کرد. عملکرد بازیکن را نمی توان با چند دقیقه ارزیابی کرد.

او در خصوص سپاهان هم همیشه بعد از مسابقات نتایج خوبی می گیرد اما رفته رفته نتیجه گیری هایش را تغییر می دهد و اینکه آیا در نیم فصل دوم لیگ بیست و یکم هم شاهد چنین اتفاقی خواهیم بود، گفت: استقلال، پرسپولیس و سپاهان باید از جدول جدا شوند. سابق. هر چند تیم هایی مثل مس رفسنجان، آلومینیوم اراک، گل گهر سیرجان و فولاد خوزستان حضور پیدا کرده اند اما وقتی به جدول نگاه می کنیم بالاتر از هر سه تیمی که نام بردم قرار دارند.

این کارشناس فوتبال افزود: اتفاقاتی که در طول فصل می افتد به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از آنها تجزیه و تحلیل مجدد تیم ها از یکدیگر است. گویی فصل جدیدی با شروع نیم فصل آغاز شده بود. از طرفی تیم های انتهای جدول انتحاری هم بازی می کنند و مشخص نیست کدام تیم بالای جدول برنده این بازی انتحاری می شود. همه این مسائل تاثیرگذار است اما مهم ترین عامل موفقیت تیم نوع برنامه ریزی او و تحلیل تیم ها بر اساس معیارهای جدید است.

چهارابی با اشاره به دیدار پرسپولیس و نساجی گفت: به عنوان مثال پرسپولیس را در شرایط بسیار متفاوتی نسبت به نیم فصل دیدم. بازیکن خارجی آنها یک مدافع راست بسیار شجاع بود که به راحتی نفوذ می کرد. در واقع سبک و سیاق خاصی از پرسپولیس در مقابل نساجی دیدم. آنها چند اشتباه کردند. بنابراین نمی توان گفت که مسابقات قهرمانی چگونه پیش می رود، اما نویدکیا همچنان یکی از مدعیان قهرمانی این فصل است. خدای نکرده در ادامه مسابقات شاهد بازی های زیبایی از سوی تیم ها باشیم. هر چه آنها بهتر بازی کنند، ما و تماشاگران لذت بیشتری می بریم.

دیدگاهتان را بنویسید