با افزایش 35 تا 40 درصدی قیمت 560 خودکار در سال گذشته

با افزایش 35 تا 40 درصدی قیمت 560 خودکار در سال گذشته

رونو مهدی رضایی معاون بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت با اشاره به افزایش قیمت دارو در یک سال گذشته گفت: پس از عدم تامین اعتبار کافی برای بیمه سلامت برای ایجاد پوشش مناسب بیمه دارو، قیمت ها افزایش یافته و افزایش قیمت ها رو به افزایش است. پوشش دادند.«نگرفتند و این بار به مردم تحمیل شد.

مهدی رضایی درباره افزایش قیمت دارو در سال گذشته گفت: افزایش قیمت دارو در سال گذشته بیش از حد انتظار بود. هر سال تعیین تعرفه ها سهم افزایش در هر بخش را مشخص می کند و همچنین شدت درصد افزایش قیمت داروها را پیش بینی می کنیم که یکی از تعهدات سازمان بیمه گر می شود. سال گذشته این تعهدات دارویی 15 درصد بود و بیمه ها باید متعهد به افزایش 15 درصدی قیمت دارو می شدند که در هیئت دولت تصویب شد. بر این اساس 15 درصد افزایش اعمال کردیم.

وی ادامه داد: سال گذشته 560 قلم دارو افزایش قیمت داشت که بالای 15 درصد آن در تعهد ما بود و حدود 35 تا 40 درصد افزایش قیمت اعمال شد. تا آبان 1400 حدود 460 قلم کالا را پوشش دادیم، اما دیدیم که این روند ادامه پیدا کرد و تا آن زمان حدود 1000 میلیارد تن بار مالی بر دوش سازمان بیمه سلامت گذاشته شد و اعلام کردیم که منابعی برای این افزایش دیده نشده است، اما به لحاظ با افزایش قیمت داروها باید به فکر تامین مالی باشید تا بیمه ها بتوانند پوشش خود را افزایش دهند که متاسفانه این اتفاق نیفتاد و بدون اینکه بودجه ای به ما بدهند، قیمت داروها افزایش یافت و افزایش قیمت پوشش داده نشد و این بار به مردم تحمیل شده است. .

معاون بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت افزود: امیدواریم در سال جدید و در اولین جلسه شورای عالی بیمه انشالله بتوانیم این مواردی را که در سال گذشته تحت پوشش قرار نگرفت، پوشش دهیم. برای کاهش فشار بر مردم.»

5000 میلیارد دلار حمایت ویژه از بیماران خاص، نادر و صعب العلاج

وی در خصوص برنامه سازمان بیمه گر برای افزایش حمایت های دارویی و درمان بیماران خاص و صعب العلاج گفت: خوشبختانه امسال منابع خوبی در قانون بودجه 1401 دیده شد. حدود پنج میلیارد تن پول و دو هزار میلیارد تسهیلات بانکی برای صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج و خاص در نظر گرفته شده است. ما برای هر بیمار بسته های خدمات جداگانه ای تهیه می کنیم که جزئیات آن متعاقبا اعلام خواهد شد. شایان ذکر است که بیماران نادر نیز مشمول این طرح حمایتی می شوند.

داروهای با کیفیت ایرانی; مبنای قیمت گذاری و پوشش بیمه ای داروهای وارداتی

رضایی گفت: با اولویت دولت‌ها حمایت از تولید داخلی، داروهای ایرانی مورد تایید سازمان غذا و دارو در مرکز قیمت‌گذاری قرار می‌گیرد و اگر چنین دارویی از خارج وارد شود، پوشش بیمه‌ای داروهای وارداتی در داخل کشور خواهد بود. داروهای تولید شده و بیمار مابه التفاوت داروهای تولید داخل و وارداتی را پرداخت می کند. البته در صورتی که دارو آنالوگ ملی نداشته باشد و مورد تایید وزارت بهداشت باشد تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.

برنامه ریزی برای تحویل برخی داروها به درب منزل بیماران

وی با تشریح برنامه های احتمالی برای تهیه داروی درب منزل برای بیماران خاص و صعب العلاج گفت: در حال بررسی این سیاست تدریجی هستیم که با استفاده از تکنولوژی و برخی کاربردها دارو را درب منزل به این بیماران تحویل دهیم. خدای ناکرده امیدواریم بتوانیم امسال برای برخی از داروهای برخی بیماران این کار را انجام دهیم.

بیمه گران قیمت دارو بر اساس دهک درآمد

رضایی درباره بازنگری در پوشش بیمه ای داروهای گران قیمت گفت: مجلس قانونی در این زمینه تصویب کرد که میزان کسورات افراد با توجه به دهک درآمدی که به شورای عالی بیمه واگذار می شود تغییر کند تا ببیند چه دارویی دارد چنین فرصتی است. ? مهمتر از همه اینکه باید دهک تشکیل شود که کار نسبتاً سختی است و هر فردی بسته به دهک درآمدی خود می تواند هر دارو را با قیمت متفاوتی دریافت کند.

وی درباره تخصیص یک میلیارد دلاری پزشکی که اخیراً از سوی بانک مرکزی اعلام شده است، تصریح کرد: این مبلغ برای بیمه اختصاص داده نشده است، بلکه ادامه روش قبلی است و تا زمان اجرای سیاست ارزی در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت. قانون در هفته اول فروردین ابلاغ شد و حدود سه ماه طول کشید تا بتوانیم سیاست تغییر نرخ ارز از مبدأ به مصرف کننده را اجرا کنیم، امسال نیز این روند برای تامین زیرساخت های لازم مانند گذشته ادامه خواهد داشت و پس از این مدت مابه التفاوت ارزی شرکت های بیمه به گونه ای توزیع می شود که بیمه به دست مصرف کننده برسد، قاعدتا طی این فرآیند دو میلیارد دلار دیگر ارز مربوط به سال جاری به ریال تبدیل و در اختیار سازمان های بیمه گر قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید