با انجام اقدامات لازم رفتار پرخطر معتادان را کنترل کنید


ساعت: 15:33
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877858

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت؛

علیمراد سلیمانیان گفت: به طور کلی با توجه به سیاست های وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی، تغییر ساختار مراکز بهداشتی و درمانی و اقدامات روانی و علمی، خطر رفتارهای پرخطر معتادان منجر به شیوع بیماری می شود. کاهش. تا حدودی کنترل شده است.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ علیمراد سلیمانیان مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ظهر امروز در نشست خبری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مجموعه دانشگاه بنا به وظیفه ذاتی خود در دو بخش در حوزه پزشکی فعالیت می کند که شامل پیشگیری و درمان است.

وی افزود: مهمترین موضوع در مبارزه با مواد مخدر آموزش است که با هدف همه افراد جامعه در مراکز بهداشتی و درمانی و مجتمع های بهداشتی درمانی انجام می شود.

مدیر پزشکی دانشگاه شهرکرد ادامه داد: غربالگری اولیه مواد مخدر، مشروبات الکلی و دخانیات برای افراد 15 تا 60 سال انجام می شود و همچنین غربالگری تکمیلی برای افرادی که در مرحله اول آزمایش مثبت می شوند انجام می شود. .

سلیمانیان گفت: مراکزی به نام مراکز سیار در منطقه شهرکرد راه اندازی شده است تا اقداماتی مانند تحویل سرنگ، تست سریع، آموزش و … را ارائه دهند. جامعه هدف، از بروز این مشکل رفتار پرخطر که گاه منجر به استفاده از سرنگ مشترک می شود، جلوگیری می کند.

وی با اشاره به مراکز درمانی سرپایی و MMT خاطرنشان کرد: یکی از اهداف راه اندازی این مراکز تامین اقلام مورد نیاز فرد معتاد برای پیشگیری از رفتارهای پرخطر و شیوع بیماری، جایگزینی برای روش های دیگر به جای دارو و … است. .

مدیر درمان دانشگاه شهرکرد افزود: در حال حاضر 5 مرکز ترک اعتیاد دولتی، 58 مرکز خصوصی که 16 مرکز دوکاربردی، یک مرکز تشخیص بیماری های رفتاری و 9 مرکز آزمایشگاهی مواد مخدر در چهارمحال و بختیاری فعال هستند.

سلیمانیان تعداد مراجعه کنندگان به آزمایشگاه های دارویی چهارمحال و بختیاری را 23 هزار و 405 نفر دانست و افزود: از این تعداد 855 نفر زن و مابقی مرد هستند. از کل موارد آزمایش شده، 1514 مورد مثبت بودند.

وی افزود: یکی از راه های انتقال بیماری های خطرناک ناشی از اعتیاد استفاده از وسایلی مانند سرنگ است که همه گیر شده و به همین دلیل مراکز سیار راه اندازی شده است.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در پایان گفت: به طور کلی با توجه به سیاست های وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی، تجدید ساختار مراکز بهداشتی و درمانی و اجرای اقدامات روانی و علمی تا پایان سال شروع بیماری تا حدی کنترل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید