با این برنامه با مسیح و هیتلر صحبت کنید!

با این برنامه با مسیح و هیتلر صحبت کنید!

به گزارش NBC، اپلیکیشن Historical Figures که این ماه در اپ استور اپل در دسترس قرار گرفت، از فناوری هوش مصنوعی برای فعال کردن مکالمات متنی با روبات‌هایی استفاده می‌کند که دیدگاه‌های افراد مشهور را شبیه‌سازی می‌کنند.

در توضیحات این اپلیکیشن آمده است: «با این اپلیکیشن می‌توانید با افرادی از گذشته که تأثیر مهمی در تاریخ داشته‌اند، از حکمرانان و فیلسوفان باستان گرفته تا سیاستمداران و هنرمندان امروزی چت کنید».

«فقط شخصیت تاریخی مورد نظر خود را انتخاب کنید و گفتگو را شروع کنید. شما می توانید در مورد زندگی، کار و تأثیر آنها بر جهان به روشی سرگرم کننده و تعاملی بیاموزید.”

این برنامه به کاربران اجازه می دهد تا با بیش از 20000 شخصیت مجازی از جمله افلاطون، پرنسس دایانا، آبراهام لینکلن و بنجامین فرانکلین صحبت کنند. حتی مسیح برای چت در دسترس است.

اما ورود دیکتاتورهایی مانند هیتلر و هاینریش هیملر، معمار هولوکاست، انتقادات جدی را برانگیخت. منتقدان می گویند این برنامه برای استفاده در مدارس ایمن نیست.

اتحادیه مبارزه با افترا نسبت به این ادعا ابراز نگرانی کرد. یائل آیزنشتت، معاون مرکز فناوری و جامعه لیگ ضد افترا، به NBC گفت: «مکالمات جعلی با هیتلر – و احتمالاً دیگر شخصیت‌های معروف یهودی‌ستیز در تاریخ – عمیقاً آزاردهنده و خوراک افراد متعصب و کوته‌بین است. “

کاربران این برنامه می توانند با چت ربات هیتلر پیام رد و بدل کنند، اما باید پول پرداخت کنند.

Siddant Chadha، توسعه‌دهنده این برنامه، به NBC گفت که کار روی این برنامه نرم‌افزاری هنوز ادامه دارد.

وی در ادامه افزود: «اگر متوجه شوم نتیجه این مثال نژادپرستانه، جنسیت‌پرستانه یا نفرت‌انگیز است، این پاسخ را به طور کامل حذف می‌کنم».

چادا گفت: مردم انتظار دارند این شخصیت های تاریخی صادق باشند، اما در واقعیت، مردم همیشه صد در صد صادق نیستند. یک سیاستمدار پاسخ سیاسی می دهد و این می تواند مشکلاتی ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید