با تاکید بر لزوم تدوین قانون جامع حمایت از ایرانیان خارج از کشور

ساعت: 19:38
تاریخ انتشار: 1400/08/30
کد خبر: 1786191

وزیر امور خارجه کشورمان بر لزوم تدوین قانون جامع حمایت از ایرانیان خارج از کشور تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در پی انتصاب وزیر امور خارجه کشورمان به عنوان نائب رئیس شورای عالی ایرانیان خارج از کشور از سوی رئیس جمهور، اولین جلسه هماهنگی دبیران کارگروه های تخصصی با حضور معاونین مربوطه از وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و علوم تشکیل شد. ، تحقیقات و فناوری، امور اقتصادی و دارایی، دادگستری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ریاست حوزه های علمیه به ریاست حسین امیرعبدالهیان تشکیل می شود.

در ابتدا سید کاظم سجادی معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ضمن تشریح رویکرد جدید در مدیریت مشکلات ایران، موضوعاتی از جمله تسهیل تردد ایرانیان در داخل کشور را با استفاده از راهکارهای ارائه شده در اولویت قرار داد. وی ظرفیت سرمایه گذاری ایرانیان مقیم خارج از کشور را توسعه اقتصادی کشور و حفظ هویت ایرانی و پاسداری از زبان فارسی اعلام کرد.

سپس هر یک از دبیران کارگروه های تخصصی به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در راستای توسعه فعالیت ها و نیازهای امروز ایرانیان خارج از کشور پرداختند.

سپس وزیر امور خارجه و نایب رئیس شورای عالی ایرانیان خارج از کشور با تشریح آسیب شناسی در این حوزه بر لزوم حمایت همه جانبه از ایرانیان مقیم خارج از کشور، ارتباط مستمر با معتمدین آنان به منظور ارائه خدمات به موقع و مشارکت آنان در توضیح او مشکلات و چالش هایی را که باید مورد توجه قرار گیرد، برجسته کرد.

امیر عبداللهیان با اولویت گسترش زبان فارسی به نسل های جوان ایرانیان مقیم خارج از کشور، توسعه حمایت های قضایی، رفع معضل مفقودین ایرانی، دبیران و اعضای کارگروه های تخصصی شورای عالی را به رصد مشکلات واقعی توصیه کرد. ایرانی ها. ارائه اقدامات مناسب برای حل و فصل مسائل پس از طی مراحل قانونی و اخذ مصوبات لازم از مجلس شورای اسلامی و هیأت وزیران.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: لزوم تدوین قانون جامع حمایت از ایرانیان خارج از کشور و حل مشکل دو تابعیتی ها از مواردی است که باید یک بار برای همیشه با نظر همه دستگاه های مسئول حل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید