با تروریسم سایبری، دشمن به محتوای فضای مجازی نفوذ می کند/حضور هوشمند؛ راه مقابله با استعمار پلت فرم


زمان: 12:40 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: 1301/07/18
کد خبر: 1902388

سید علیرضا آل داوود گفت: حضور هوشمندانه در فضای مجازی راه مقابله با استعمار بستر است اما باید ایجاد شبکه ملی اطلاعات را الزامی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید علیرضا آل داوود کارشناس فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: ایجاد پیام بدون شناخت سلیقه مخاطب درصد کمی از جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد بنابراین باید در فضای مجازی رویکرد هوشمندانه ای داشته باشیم.

آل داوود افزود: دشمن داده های انبوه تلگرام، اینستاگرام و واتس اپ دشمن را تجزیه و تحلیل و ارزیابی می کند که در نتیجه آن نقاط ضعف، قوت، تهدیدها و فرصت ها را می شناسد و با هوش مصنوعی عملیات تن به تن انجام می دهد.

وی با اشاره به اینکه دشمن قصد دارد رفتار خود را مطابق سلیقه و نیاز مخاطبان تغییر دهد، گفت: جنگ روی سکوهای دشمن سخت است زیرا در قالب تروریسم سایبری دستاوردها و نقاط امیدوارکننده را از بین می برد.

آل داوود توضیح داد: دشمن پست‌ها را بر علیه کشور برجسته می‌کند و همچنین واکنش سلبریتی‌های خودخوانده و نگهبانان هوشمند محتوا را برجسته می‌کند. در واقع دشمن توزیع محتوا را مشخص کرده و سعی دارد نظر ما را تغییر دهد.

وی گفت: اگر دشمن نتواند نظر مردم را تغییر دهد می تواند افکار عمومی را به این فکر کند که چه موضوعی، حضور هوشمندانه در فضای مجازی راه مقابله با استعمار بستر است، اما باید نیاز به ایجاد شبکه ملی اطلاعات داشت.

این کارشناس فضای مجازی در خاتمه خاطرنشان کرد: توانایی نخبگانی برای راه اندازی پلتفرم های خارج از فیس بوک، واتس اپ و اینستاگرام در کشور برای مقابله با تحریم های خودخواسته ای که امروز ما را تحت تاثیر قرار داده است، وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید