با جنگ ترکیبی علیه روسیه، غرب به جنگ جهانی نزدیک می شود


ساعت: 14:23
تاریخ انتشار: 25.08.1401
کد خبر: 1911448

رئیس جمهور سابق روسیه گفت حمله موشکی ادعایی به خاک لهستان نشان می دهد که غرب در حال نزدیک شدن به یک جنگ جهانی دیگر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهور سابق روسیه گفت حمله موشکی ادعایی به خاک لهستان نشان می‌دهد که غرب در حال نزدیک‌تر شدن به یک جنگ جهانی دیگر است.

به گزارش رویترز، مدودف در پیامی در توئیتر نوشت: حادثه «حمله موشکی» که اوکراین مسئولیت آن را در لهستان بر عهده گرفت تنها یک چیز را ثابت می کند: جنگ ترکیبی علیه روسیه، غرب به جنگ جهانی نزدیک می شود.

پیشتر نماینده دائم روسیه در سازمان ملل دخالت مسکو در حادثه حمله موشکی به خاک لهستان را رد کرده بود.

به گزارش عرب نیوز، هیئت روسی همچنین اعلام کرد که حادثه لهستان تلاشی برای ایجاد درگیری نظامی مستقیم بین ناتو و روسیه بود.

شامگاه چهارشنبه رسانه های لهستانی گزارش دادند که موشکی که از روسیه شلیک شده بود به روستایی در جنوب این کشور اصابت کرد که در نتیجه آن دو نفر کشته شدند.

ماتئوش موراویتسکی، نخست وزیر لهستان، هنگام اعلام سطح آماده باش نظامی این کشور گفت: «ورشو درباره لزوم فعال کردن ماده 4 پیمان واشنگتن مرتبط با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی بحث و تصمیم گیری خواهد کرد».

مقامات آمریکایی سپس گفتند که موشک دفاعی اوکراین باعث انفجار در لهستان شده است و جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در صحبت با رهبران غربی، گفت که موشکی که به لهستان اصابت کرد احتمالاً توسط روسیه شلیک نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید