با فاضلاب زندگی می کند ؛ داستان این روزهای مردم چوگابل / تهدیدی برای سلامت شهروندان

زمان: 08:22
منتشر شده در: 1400/07/28
کد خبر: 1777620

معیوب بودن شبکه فاضلاب شهری ، انباشت آبهای سطحی و بوی نامطبوع فاضلاب در چوگابل زندگی مردم را مختل کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته سفیر ، پس از نبود سیستم فاضلاب شهری مناسب و دفع فاضلاب غیربهداشتی در شهر چوگابل ، علاوه بر مخدوش شدن ظاهر شهر ، بوی نامطبوعی ایجاد کرده است که در روزهای گرم سال سخت تر و غیر قابل تحمل می شود. به

معیوب بودن شبکه فاضلاب شهری ، انباشت آبهای سطحی و پخش بوی نامطبوع فاضلاب در “چوغابل” ، زندگی مردم این شهر را مختل کرد.

با توجه به اینکه سیستم فاضلاب قدیمی است و اصولاً ساخته نشده است و با توجه به توسعه آینده شهر ، باید سیستم جدیدی متناسب با توسعه فعلی شهر ساخته شود.

d5bc5914 5ccb 4182 b594 66523037e065 خبر خاکستری

فروش خانه توسط شهروندان

یکی از اهالی چغابل در مصاحبه با سفیرافلاک می گوید: ریختن فاضلاب در خیابان ها و کوچه ها سلامت ساکنان به ویژه کودکان و افراد مسن را به خطر انداخته است.

وی افزود: اکثر ساکنان شهر زنجیره ای به دلیل نبود شیب مناسب و ورود فاضلاب و آبهای سطحی خانه های خود را برای فروش قرار می دهند.

“با توجه به اهمیت این مشکل برای مردم چوگابل ، مقامات مربوطه باید اقدامات لازم را برای حل این مشکل و جلوگیری از عوارض آن انجام دهند ، اما ما همچنان می بینیم که هیچ تلاش خاصی برای حل این مشکل انجام نشده است ، در غیر این صورت وعده های داده شده ، “او گفت …

4c925bfa d04d 44a3 b046 c6e8d4830f28 خبر خاکستری

فعالیتهای کمیسیون کار مدیریت پسماند

محمد احمدی در گفت وگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: یکی از مهمترین مسائل و مشکلات زیست محیطی در شهر چوگابل نبود سیستم تصفیه فاضلاب است که با وجود افزایش جمعیت و مساحت شهر فاقد زباله است. خروجی آب. هیچ تصفیه ای به طور کامل رها نشده است.

وی افزود: بوی تعفن فاضلاب باعث رنج شهروندان شده و در حال حاضر توسط چاهی جاذب در حومه شهر برای رفع مشکل دفع می شود که منجر به شیوع بیماری های مختلف و آلودگی محیط زیست می شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست در رومشکان گفت: اداره حفاظت محیط زیست منطقه یک نهاد نظارتی است و مسئول سازماندهی آن است و شهرداری همواره توجه ویژه ای به این موضوع دارد.

وی با اشاره به فعالیت های کمیته کارگروه مدیریت پسماند در رومشکان تصریح کرد: این جلسات به صورت دوره ای برگزار می شود و توسط معاون مدیر و اعضای کارگروه اداره می شود.

احمدی گفت: بازدیدهای میدانی و گشت های مشترک با همکاری شبکه بهداشت و شهرداری ، مطابق مصوبات کمیته پسماند ، به صورت دوره ای از فاضلاب شهر بازدید می کند و لایروبی و سمپاشی آهک به طور مداوم تا زمان احداث تصفیه فاضلاب. زباله در دستور کار این دفتر قرار خواهد گرفت.

660e5eea e439 4021 8484 769947e12811 خبر خاکستری

اصلاح فاضلاب شهری

رضا امرایی ، شهردار چوگابل در مصاحبه با سفیرافلاک می گوید: “متاسفانه زمین های رومشکان مسطح و دارای مشکل شیب هستند. به طور سنتی به اجرا و شیب این کانال توجه نمی شود.

وی افزود: در آن زمان چوگابل جمعیت زیادی نداشت و بنابراین مشکلات کمتری در این زمینه داشت ، اما در حال حاضر به دلیل افزایش جمعیت و توسعه شهر ، اگرچه شهرداری چوگابل یک سری جداول ایجاد کرده است ، اما کانالهای بدون تجربه و دارای دقت لازم از گذشته است.

شهردار چغابول گفت: ما می خواهیم اداره آبرسانی و فاضلاب ، راه و شهرسازی و خدمات فنی و مهندسی در سه نقطه شهر با هم همکاری کنند و کانالهای جداگانه ای به چوگابور ، درمانگاه و دیگری پشت شهرداری حفر کنند. سیستم فاضلاب به طور کلی این می تواند به دریاچه های برنامه ریزی شده هدایت شود و می تواند در صنعت کشاورزی با تصفیه فاضلاب مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه اصلاح سیستم فاضلاب شهری نیازمند اعتبار کافی است ، گفت: با توجه به اعتبار 4 میلیارد و 200 میلیون ریالی شهرداری مجموعه ای از اسلب بتنی نصب و بقیه اسلب ها بتن ریزی می شود که نصب می شود. در روزهای پیش رو. این به کاهش بوی فاضلاب از لوله های لایروبی و همچنین از بین بردن خطر سقوط عابران پیاده و وسایل نقلیه کمک می کند.

fc5c8272 85bd 4137 8429 e23e56056dad خبر خاکستری

به گفته سفیرافلاک ، با توجه به اینکه سیستم فاضلاب قدیمی و بی وجدان چغابل مشکلاتی را برای مردم چغابل ایجاد کرده است ، لازم است مقامات مربوطه استانی و شهرستانی با توجه به پیشرفت شهر ، برای رفع این مشکل اقدامات ویژه ای انجام دهند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید