با میزان فساد فولاد چه می توان کرد؟

با میزان فساد فولاد چه می توان کرد؟

روز جدید واکنش ها به سقوط فولاد ادامه دارد؛ واکنش ها از بازار سرمایه گرفته تا حجم زه این شرکت در روزهای اخیر شدت گرفته و همچنان افکار عمومی را درگیر خود کرده است. در این شرایط بازار سرمایه دیروز برای سومین روز متوالی قرمز شد. شاخص کل بورس دیروز با افت 5416 واحدی به رقم یک میلیون و 424 هزار و 489 واحد رسید و شاخص هم وزن با افت 771.64 واحدی به رقم 397 هزار و 296 واحد رسید. نمادهای شاخص کگل، فولاد، کچاد، وبملت، شپنا و فارس بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و نماد شاخص خودرو نیز همین دیروز سبز شد.

این در حالی است که نمادهای خساپا، خودرو، فولد، خگستر، شپنا، هیوب و شستا از پرمعامله ترین نمادهای روز گذشته بورس بودند. وضعیت فولاد نیز قابل توجه بود. در دو روز گذشته که نماد فولاد مبارکه در بورس پس از توقف به دلیل تخلفات مالی به روال عادی بازگشت، عرضه سهام این شرکت افزایش یافت، بنابراین بی اعتمادی در بازار سرمایه دوباره به اوج خود رسید. فولادی که در کدال منتشر شد، این اتفاق افتاد. در چنین شرایطی باید دید وضعیت سایر شرکت های بزرگ بورسی مانند ستاره خلیج فارس، پتروشیمی بندر امام یا حتی زیرمجموعه های شستا چگونه است. در ادامه این سوال در بین سهامداران مطرح شد که «چگونه می‌توان انتظار داشت با چنین تخلفات بزرگی در شرکت‌ها، وضعیت بازار سرمایه بهبود یابد؟» به هر حال شفاف‌سازی سوال مهمی است که بسیاری از سهامداران بازار سرمایه به آن اشاره می‌کنند. بیش از هر چیز دیگری با اطمینان بیشتری در این بازار سرمایه گذاری کنید. شایان ذکر است تخلفات فولاد مبارکه اصفهان در حالی صورت می گیرد که شرکت های بزرگ اقتصادی سایر کشورهای خاورمیانه هر روز از وضعیت بهتری برخوردار هستند اما به نظر می رسد این موضوع در شرایط داخلی معکوس شده است. به تازگی مجله اقتصادی فوربس فهرستی از 100 غول اقتصادی خاورمیانه در سال جاری منتشر کرده است که در میان آنها نامی از شرکت های ایرانی دیده نمی شود. این گزارش نشان می دهد که عربستان با 33 شرکت و امارات متحده عربی با 25 شرکت در رتبه های اول و دوم این فهرست قرار دارند. در این میان خبری از شرکت های ایرانی در میان این غول های خاورمیانه که به نظر می رسد فولاد مبارکه و بسیاری از شرکت های دولتی داخلی با مشکلات سوء مدیریت هستند، نه تنها در خاورمیانه که بدون رقیب در سراسر جهان هستند، نبود. بر اساس برآوردها 92 هزار میلیارد تومان معادل شش میلیارد دلار است که در چهار سال گذشته انجام شده است. اگر اختلاس سه هزار میلیارد تومانی رضا خاوری رکورد پولشویی در کشور را شکست، حالا بد نیست بدانید حجم تخلف شرکت فولاد مبارکه معادل 30 مورد از این اختلاس ها است. سوالی که می توان مطرح کرد این است که دولت با این مبلغ چند شغل ایجاد می کند یا حتی چند نفر می توانند خانه دار شوند.

شنیده ها حاکی از آن است که در پرونده فساد فولاد مبارکه اصفهان 190 میلیارد تومان برای خرید مانتو و شلوار سیاست گذاران و مسئولان اقتصادی به سرقت رفته است. این امر به این دلیل است که وضعیت معیشتی کنونی آنقدر بحرانی شده است که به گفته بسیاری از پزشکان، اکنون سایر بیماران از پزشک خود می خواهند بسته به وضعیت مالی خود دارو تجویز کنند. «فقط یک داروی 40 هزار تومانی بنویس، نیازی به نوشتن بیشتر نیست» البته از این دست گزارشات زیادی به دست «همدلی» رسیده است که از حوصله این گزارش و صفحه خارج است. در همین زمینه یکی از کاربران نوشت: انتشار اخبار فساد ناامید کننده است و باعث بیماری و افسردگی در جامعه می شود. در همان زمان پست بازگشت پایتخت به بیتالمال. کاربری نیز در این زمینه نوشت: «برج خلیفه، بلندترین سازه جهان، با هزینه ای بالغ بر یک و نیم میلیارد دلار ساخته شد. رقم تخصیص این شرکت سه میلیارد دلار است که معادل ساخت دو برج خلیفه است. واکنش ها به ماجرای فولاد ادامه دارد و هر روز تشدید می شود. به نظر می رسد سران قوای سه گانه باید هرچه سریعتر به این موضوع ورود کرده و جزئیات رسیدگی به این پرونده را به اطلاع عموم برسانند.

بدنه فولادی بازبینی شد

معاون وزیر اقتصاد روز گذشته در نشست خبری وارد تاریخ فولاد شد و درباره تخلف صورت گرفته در این شرکت گفت: تخلفات فولاد مربوط به رعایت ضوابط و مقررات قانون محاسبات بوده که قطعاً سود و زیان دارد. جنبه.”

منظور ادامه داد: سازمان امور مالیاتی مالیات را بر اساس صورت های مالی ارائه شده توسط شرکت ها و تایید حسابرس تعیین می کند. این سازمان مرجعی برای تشخیص تخلف یک شخص حقوقی در یک شرکت نیست.

وی گفت: سازمان امور مالیاتی صورت مالی فولاد را مجددا بررسی و در صورت عدم تطابق و دارای جنبه سود و زیان اصلاح می کند.

دیدگاهتان را بنویسید