با چه کسانی در این جام چیزی به دست نیاوردیم/ پروژه آشتی صهیونیستی در دوحه شکست خورد


ساعت: 22:58
تاریخ انتشار: 1301/09/17
کد خبر: 1916636

مدیر سابق روابط عمومی فدراسیون فوتبال در گفتگو با جنرال تی وی:

مدیر سابق روابط عمومی فدراسیون فوتبال معتقد است تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 فرصت های قابل توجهی را از دست داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدجواد پاینده مدیر سابق روابط عمومی فدراسیون فوتبال و روزنامه نگار و کارشناس ورزشی در گفت و گو با برنامه «وار» شبکه العالم در بررسی عملکرد تیم های ملی آسیا در جام جهانی گفت: بدون شک ژاپن موفق ترین نماینده فوتبال آسیا در این دوره است یکی از رقابت های جام جهانی بود که حتی شایستگی رسیدن به جمع 8 تیم برتر را داشت اما متاسفانه از این مرحله حذف شد. از ویژگی های فوتبال ژاپن، حتی استرالیا، عربستان و کره جنوبی در این دوره، شجاعت این بود که از حریفان معروف و بزرگی که در مقابل خود می دیدند نمی ترسیدند و با اعتماد به نفس و شجاعت فوتبال دفاعی بازی می کردند. مشکل فوتبال ما این بود که بر اساس تفکر کی روش از حریفان بزرگ می ترسیم و فقط به دنبال تساوی یا شکست های ضعیف هستیم.

پاینده در تحلیل عملکرد تیم ملی ایران گفت: توانایی های فوتبال ایران بر هیچکس پوشیده نیست و استعدادهای شایسته ای داشتیم که با خود به دوحه نبردیم و بزرگترین اشتباه ما تصمیمات اشتباه و استراتژی اشتباه بود. انتخاب مربی شکست خورده و شکست خورده در جام 2019، در کلمبیا، مصر و بازگرداندن او در فاصله کوتاهی به جام جهانی باعث شد در این جام به هیچ چیز دست یابیم. می توانستیم با یک تیم جوان تر و با بازیکنان شایسته به جام جهانی برویم. بازیکنانی مثل محمد محبی، امید نورافکن، اسماعیلی فر و سامان فلاح شایسته حضور در جام جهانی بودند اما ما این فرصت را به آنها ندادیم. مایه شرمساری است که در آن دوره چیزی به دست نیاوردیم زیرا به غیر از صعود نکردن، حتی به بازیکنان جوان خود فرصت تجربه جام جهانی را هم ندادیم، ایران را در اروپا فراهم کنید و فقط روی بازیکنان بالای 30 سال سرمایه گذاری کردیم. آنها نمی توانند در آینده به فوتبال ما کمک کنند. کی روش علاقه ای به استفاده از بازیکنان جوان و شاغل در لیگ ندارد. بر همین اساس باید بگوییم که در این جام با اشتباهات خود همه موقعیت ها را از دست دادیم.

کارشناس شبکه العالم همچنین درباره عملکرد قطر و عربستان در این دوره از رقابت ها گفت: با این جمعیت محدود نمی توان انتظار بیشتری از تیم ملی قطر داشت. آنها در سال 2019 قهرمان جام ملت های آسیا شدند و در آن دوره اردوها و بازی های تدارکاتی زیادی داشتند اما از فضای رقابت های باشگاهی دور بودند و به نظرم بازیکنان قطری با آمادگی مناسب در این رقابت ها حاضر نشدند. در مورد عربستان هم باید بگویم که تنها تفاوت تیم ملی ایران و عربستان در انتخاب اشتباه سرمربی بود. بعد از جام ملت‌ها در سال 2019 می‌توانیم هروه رنار را به ایران بیاوریم و پروژه توسعه را با این مربی آغاز کنیم. می گیرد و در نهایت تحولی در فوتبال یک کشور ایجاد می کند. در آن دوره یک برد بزرگ مقابل آرژانتین با فلسفه فوتبال رنار به دست آمد که موفقیت چشمگیری بود و من فکر می کنم از جام 1994 بهترین نمایشی بود که از عربستان سعودی در جام های جهانی دیده ایم.

مدیر سابق روابط عمومی فدراسیون فوتبال در پایان به پیشرفت و توسعه فوتبال آسیا اشاره کرد که حضور سه نماینده آسیا در مرحله یک هشتم نهایی این موضوع را نشان داد و گفت: علاوه بر پیشرفت فنی فوتبال آسیا. ، یکی از ویژگی های جام جهانی قطر حضور پررنگ فلسطین بود. به طور طبیعی فلسطین در جام جهانی حضور نداشت اما پرچم و یاد فلسطین در همه بازی ها و استادیوم ها به ویژه در بین تماشاگران کشورهای آسیایی، اسلامی و عربی نمایان بود. این تصویر بسیار زیبا از بازیکنان مراکش است که با پرچم فلسطین صعود خود به مرحله یک چهارم نهایی را جشن می گیرند. از سوی دیگر صهیونیست ها سعی کردند به بهانه جام جهانی از فرصت حضور در دوحه استفاده کنند. خبرنگاران تلویزیون صهیونیستی برای گفت و گو با مخاطبان عرب به سراغ آنها رفتند اما هیچ عکس العملی جز خشم ندیدند. فوتبال دوستان کشورهای مختلف سازش را نمی پذیرند و نمی خواستند با شبکه تلویزیونی صهیونیستی صحبت کنند. در واقع، این یک شکست بزرگ و آشکار برای پروژه آشتی صهیونیستی بود که در دوحه انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید