با کسری 480 هزار میلیاردی کشور را تحویل گرفتیم / بنزین و دارو و نان گران نمی شود


ساعت: 21:45
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878556

رئیس جمهور در ششمین مصاحبه زنده تلویزیونی:

آیت الله رئیسی گفت: آیت الله رئیسی در گفت و گوی تلویزیونی با مردم گفت: نان، دارو و بنزین گران نمی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور امروز شنبه (۴ تیر) در ششمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم گفت: گفت‌وگوی مردم برای دولت ارزشمند است و فرصت خوبی برای همه کارمندان دولت است تا با مردم ارتباط برقرار کنند. قوه قضائیه با مردم ارتباط برقرار کردم، چون این ارتباط با مردم به خودی خود خوب است، زیرا شنیدن اینکه چه زمانی مثل دیدن بوده و چه زمانی در میان مردم حضور دارم، همه مشکلات مردم را می شنوی.

وی افزود: همواره بر جلسات دولت برای حفظ ارتباط با مردم تاکید داشته و از استانداران استان نیز خواسته ام در استان ها این کار را انجام دهند.

رئیس جمهور با اشاره به هدفمندی یارانه ها گفت: در ابتدای دولت سیزدهم مبلغ 1400 در بودجه به نام ارز ترجیحی وجود نداشت، زیرا از سوی دولت قبل هزینه شد و زمانی که از مجلس درخواست اصلاح ترجیحی را داشتیم. ارز، متاسفانه مجلس بلافاصله رای نیاورد، «اگرچه باید در همان روز اتفاق می افتاد، اما شرایط و زیرساخت ها خوب نبود، بنابراین با اجازه رهبر معظم انقلاب 7 ماه وقت گذاشتیم.

«ارز ترجیحی به دست مردم نمی رسید، بلکه در دست رانت خواران بود. ضمن اینکه این ارز باید صرف تولید می شد اما برای واردات کالا به کشور هزینه می شد اما این کالا به دست مصرف کننده نمی رسید. با قیمت مناسب، “ریسی گفت.

* جهان با تورم بی سابقه دست و پنجه نرم می کند

وی همچنین گفت: 65 درصد افزایش قیمت کالاهای اساسی در کشور داریم. این موضوع قبل از جنگ در اوکراین بود و امروز کشورهای جهان با تورم دست و پنجه نرم می کنند که بی سابقه است و جنگ اوکراین این مشکل را تشدید کرده و امنیت غذایی را نیز تهدید کرده است.

* یارانه ها و کالاهای اساسی کشور توسط مردم کشورهای همسایه ارزان دریافت می شود

رئیس جمهور تاکید کرد: سیگنال هایی دریافت کرده ایم که کالاهای اساسی قاچاق به کشورهای منطقه صورت گرفته و یارانه ها و کالاهای اساسی کشور را ارزان کرده تا از کشورهای همسایه به دست مردم برسد که این اشتباه است زیرا یارانه مردم به خارج از کشور می رود. ” .

* دنیا با مشکل سوخت مواجه است اما ایران مشکل سوخت ندارد

وی گفت: تورم اکنون تورم جهانی است. و با کالاهای اساسی مشکلی نداریم.

ما زمانی که با تورم 60 درصدی مواجه بودیم، دولت را تحویل گرفتیم. علاوه بر این، با کسری بودجه 480 میلیاردی مواجه بودیم و رشد پولی را شاهد بودیم و در صورت ادامه این موارد شاهد تورم شدید در کشور خواهیم بود، بنابراین باید اصلاحات اقتصادی انجام می دادیم.

* این اصلاحات اقتصادی در سال های گذشته صورت گرفته اما نشده است

وی افزود: برای اینکه این اتفاق بیفتد باید اعتقاد عمومی و اجماع نخبگان ایجاد می شد، زیرا این اصلاحات اقتصادی باید در سال های گذشته اتفاق می افتاد که این اتفاق نیفتاد و اکنون اگر این کار را نمی کردیم در ادامه گران تمام می شد. ما این تنظیمات را انجام دادیم.

رئیسی خاطرنشان کرد: از مردم برای همراهی با دولت و خنثی کردن نقشه های دشمنان که رویای کشور را داشتند تشکر می کنم و دولت نیز تلاش کرد وضعیت را حفظ کند که اولین قدم در عدم اخذ وام از بانک مرکزی بود. دولت مخارج را کنترل می کند که منجر به کاهش تورم در کشور شده است.

رئیس جمهور با تاکید بر جلوگیری از رشد پایه پولی و کنترل بازار توسط دولت، گفت: اصلاحات اقتصادی شرایط خاص خود را دارد که باید بر آن غلبه کنیم و آثار تورم فعلی به گفته اقتصاددانان از بین خواهد رفت.

در حال تکمیل …

دیدگاهتان را بنویسید