بجنورد کمترین سرانه فضای آموزشی را در خراسان شمالی دارد/ 12 فضای آموزشی در مرکز استان برای ادارات استفاده می شود.


ساعت: 13:20
تاریخ انتشار: 09/07/1401
کد خبر: 1914246

ابوالکاسم اکبری گفت: سرانه فضای آموزشی در شهرستان های خراسان شمالی متفاوت است و ضعیف ترین سرانه فضای آموزشی در استان مربوط به شهرستان بجنورد مرکز استان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک از بجنورد، ابوالقاسم اکبری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در خراسان شمالی اظهار داشت: خیرین مدرسه ساز مجموعه ای از خیرین هستند که با ساخت و ساز و نوسازی مدارس اقدام می کنند. مسئولیت آموزش را بر عهده گرفتند و دانش آموزان را امیدوار کردند.

وی ادامه داد: در سال 1398 159 هزار دانش آموز در خراسان شمالی تحصیل کردند و امسال این تعداد با 31 هزار افزایش به 190 هزار دانش آموز رسید.

اکبری افزود: میانگین فضای آموزشی در خراسان شمالی از نظر ظاهری با میانگین کشوری برابری می کند اما در رسیدن به سطح مطلوب کشوری 8.5 مترمربع سرانه عقب است.

وی با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی در شهرستان های خراسان شمالی متفاوت است، گفت: متاسفانه ضعیف ترین سرانه فضای آموزشی در استان در مرکز خراسان شمالی است.

اکبری تصریح کرد: در حال حاضر 12 مدرسه و فضای آموزشی مرکز خراسان شمالی برای فضای اداری استفاده می شود و 14 کد از 210 کد مدارس مرکز استان در دو شیفت کار می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید