بحران انرژی در دولت بایدن و دستور توسل به انرژی خورشیدی

کاخ سفید همچنین تعرفه واردات پنل های خورشیدی از چهار کشور آسیای جنوب شرقی را که همگی پنل های خورشیدی به ایالات متحده صادر می کنند، به مدت دو سال تعلیق کرد.

یک مقام ارشد آمریکایی می گوید سرمایه گذاری خصوصی در انرژی خورشیدی سه برابر شده است و ما انتظار داریم تا سال 2024 سرمایه گذاری به سطح فعلی سه برابر شود.

افزایش تعداد نیروگاه های خورشیدی در ایالات متحده یکی از عناصر کلیدی برنامه رئیس جمهور برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی است.

با این حال، وزارت بازرگانی ایالات متحده تحقیقاتی را آغاز کرده است که می تواند به تعرفه های بالایی بر روی پنل های خورشیدی وارداتی و اجزای آنها از کامبوج، مالزی، تایلند و ویتنام منجر شود.

صنعت خورشیدی ایالات متحده قبلاً هشدار داده بود که این تعرفه ها تأثیر مخربی بر مشاغل در این کشور دارد.

دولت ایالات متحده قصد دارد تا سال 2050 سهم انرژی خورشیدی در تولید انرژی این کشور را از 4٪ به 50٪ افزایش دهد و می گوید که این بخشی از یک برنامه بزرگتر برای مبارزه با گرمایش زمین و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای است.

قیمت بنزین در ایالات متحده همچنان در حال افزایش است و جو بایدن طرفدار دولت به CNN گفت که قیمت بنزین در 10 ایالت به 5 دلار در هر گالن یا بیشتر (3.8 لیتر) رسیده است.

به گزارش سی ان ان روز دوشنبه، طبق گزارش انجمن خودرو آمریکا، میانگین قیمت ملی بنزین در ایالات متحده در روز دوشنبه به 4.87 دلار در هر گالن (3.8 لیتر) رسید. این رقم 25 سنت گرانتر از هفته گذشته و 59 سنت گرانتر از ماه گذشته است.

CNN گزارش داد که میانگین قیمت بنزین در 10 ایالت آمریکا در حال حاضر 5 دلار در هر گالن (3.8 لیتر) یا بیشتر است. میشیگان و ایندیانا آخرین ایالت هایی هستند که برای هر گالن بنزین 5 دلار پرداخت می کنند. قیمت بنزین در واشنگتن نیز بالای 5 دلار است.

طبق گزارش CNN، نیوجرسی، پنسیلوانیا و ماساچوست تنها چند سنت با این قیمت فاصله دارند. جورجیا تنها ایالت در ایالات متحده با میانگین کمتر از 4.30 دلار در هر گالن بنزین است.

پیش از این، فاکس نیوز، رسانه های طرفدار بایدن و بایدن گزارش دادند که از زمان روی کار آمدن جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ژانویه 2021، قیمت هر گالن بنزین (3.8 لیتر) تقریباً بالا بوده است. این کشور بیش از دو برابر شده است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ماه های اخیر تلاش کرده است تا از پیامدهای سیاسی افزایش قیمت بنزین جلوگیری کند، اما افزایش قیمت انرژی برای دولت او به کابوسی تبدیل شده است.

افزایش قیمت بنزین در ایالات متحده در بحبوحه تلاش های اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم ها بر نفت روسیه به دلیل جنگ در اوکراین و همچنین تورم بی سابقه در ایالات متحده صورت می گیرد.

همزمان با جنگ اوکراین، رئیس جمهور آمریکا به دلیل افزایش قیمت ها و تورم تاریخی در داخل کشورش تحت فشار زیادی قرار دارد و ابعاد این بحران اقتصادی در حال افزایش است.

دیدگاهتان را بنویسید