«بحران سازی» یکی از ویژگی های کلیدی شبکه های مافیایی آمریکایی است


ساعت: 14:34
تاریخ انتشار: 14/11/12/14
کد خبر: 1812445

میثم کاسموند گفت: بحران سازی یکی از شاخصه های اصلی شبکه مافیایی آمریکا در عرصه های مختلف است و حوادث اوکراین نتیجه اعتماد به سیاست های شوم استکبار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میشم گازموند استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: بحران سازی یکی از ویژگی های اصلی شبکه مافیایی آمریکا در زمینه های مختلف است و حوادث اوکراین نتیجه اعتماد به سیاست های شیطانی استکبار است.

وی ادامه داد: آمریکا و ناتو می خواستند از طریق اوکراین، مرزهای ایران، آذربایجان به مرزهای روسیه نزدیک شوند و مرحله دوم شوروی سابق را درک کنند.

کاسموند افزود: اقدامات استکبار در نزدیک شدن به مرزها باعث تحریک روسیه و نارضایتی مردم اوکراین در منطقه و بحران کنونی این کشور شد.

او گفت: «مردم اوکراین از کار دولت خود ناراضی بودند و در طول جنگ روی صحنه نرفتند زیرا وابستگی منجر به از دست دادن قدرت شد.

وی گفت: مردم هر کشوری نقش موثری در بقای آن دارند، فلسطینی ها با سنگ از سرزمین خود دفاع کرده اند، وضعیت کنونی اوکراین نتیجه هرج و مرج و دوگانگی است که غرب در این کشور ایجاد کرده است. باعث نارضایتی مردم شد.»

کاسموند ادامه داد: ریشه اصلی بحران اوکراین به گفته رهبری آمریکا است و درس بزرگی برای همه کشورها است. ایران به تعبیر رهبر معظم انقلاب طرفدار توقف جنگ است اما برای حل بحران باید وابستگی خود به استکبار را برای همیشه کاهش دهد.

وی افزود: انقلاب اسلامی همواره رویکردی انسان دوستانه در جهان داشته است و توقف جنگ و جلوگیری از تخریب نیز نشأت گرفته از اندیشه اسلامی است.

ایران به عنوان یک کشور مستقل با غارت نفت سوریه، ثروت ملی مردم افغانستان و جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در یمن مخالف است. این بحران ها استکباری است که باید از بین برود.

وی گفت: بحران امروز اوکراین نشان داد که غرب در لحظات حساس به متحدان خود پشت می کند و با سوء استفاده از کشورهای وابسته، ابتدا آنها را متلاشی کرده و سپس از پشت خنجر می زند.

وی با اشاره به اینکه بیانات فکری مقام معظم رهبری باید سر خطاب به مسئولان و صاحب نظران باشد، ادامه داد: این جهاد تبیینی است که سال هاست استاندار بر موضوعات مختلف بر آن تاکید دارند.

این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: در همه عرصه ها با یک جهاد تبیین و روشنگری می توان جامعه را از شایعات تهی کرد و با جنگ قصه که نبرد واقعی امروز است مواجه شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید