بخشنامه بودجه 1401 اعلام شد

زمان: 22:14
منتشر شده در: 1400/07/19
کد خبر: 1775364

رئیس جمهور بخشنامه بودجه 1401 را به قوه مجریه اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این اولین بخشنامه بودجه ای است که از سوی رئیس جمهور به عنوان رئیس دولت سیزدهم به مجریه ابلاغ می شود تا پیش بینی خود را برای سال آینده به برنامه و سازمان بودجه برای تدوین لایحه بودجه مطابق قوانین و چارچوب تعیین شده اعلام کند.

همانطور که تاکنون اعلام شده است ، لایحه بودجه 1401 در موعد مقرر ، در اواسط دسامبر ، به مجلس ارائه می شود.

سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است که بخشنامه بودجه سال آینده را به مدیران اجرایی اعلام می کند که هنوز جزئیات آن فاش نشده است.

با این حال ، با توجه به انتقادات کنونی دولت از وضعیت بودجه امسال و چالش های پیش روی آن و همچنین وعده های داده شده برای تغییر ساختار بودجه و نحوه بودجه بندی ، انتظار می رود روند بودجه سال 1401 متفاوت باشد. از گذشته.

میرکاظمی ، رئیس برنامه و سازمان بودجه ، اخیراً گفته است که کارشناسان و تصمیم گیرندگان در تدوین بودجه 1401 باید دیدگاه بزرگی داشته باشند و تصمیمات گرفته شده باید تأثیرات مثبتی بر کل مردم ایران داشته باشد ، نه اینکه فقط به نفع آنها باشد. از یک گروه خاص جبران کسری بودجه و هزینه های جاری با ایجاد پول اشتباه است و سناریوهای گذشته شیوه کار ما نیست زیرا آثار و پیامدهای مخرب آن در کشور مشهود است. حقوق به بخش بزرگی از جامعه تبدیل شده است که نیاز به تغییر دارد.

البته وی بر لزوم اصلاح وضعیت کنونی تأکید کرد و گفت که چرخه بودجه بندی منفی و ناکافی باید متوقف شود و دولت هزینه ها را مدیریت کند. در همان زمان وام های بانک مرکزی و انتشار اوراق قرضه و ایجاد پول 1401 است که با کسری بودجه تهیه می شود ، در حالی که در گذشته بدون در نظر گرفتن منابع موثق ، هزینه های زیادی را به جامعه تحمیل کرده و تورم را افزایش داده است. به

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید