بخشنامه ترویج و توسعه فرهنگ نماز ابلاغ شد


ساعت: 18:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۱
کد خبر: 1896958

بخشنامه 12 ماده ای ترویج نماز از سوی وزیر آموزش و پرورش به مدیران کل و روسای ستاد اقامه نماز آموزش و پرورش ابلاغ شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با توجه به اجرای مصوبه سند تحول بنیادین و اجرای برنامه های سند تحول دولت و همچنین تفاهم نامه منعقده با ستاد اقامه نماز کشور در راستای پیش بینی بازگشایی مدارس و تقویت و تقویت توسعه فرهنگ نماز به عنوان یکی از مهمترین اولویت های آموزش و پرورش و در سال تحصیلی 1402-1401 بخشنامه ترویج فرهنگ نماز توسط یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد.

وزیر آموزش و پرورش در این بخشنامه انتظارات مدیران کل به عنوان رئیس ستاد اقامه نماز استان را برای تحقق هر چه بیشتر منویات مقام معظم رهبری و اجرای طرح کلی تقویت و تعمیق فرهنگ نماز در مراکز آموزشی و آموزشی

وی در این بخشنامه بر تشکیل منظم هیأت های اقامه نماز در استان و مناطق به منظور اجرای مفاد شورای عالی توسعه و ترویج فرهنگ نماز و همچنین انجام اقدامات لازم برای اقامه نماز مشترک تاکید کرد. در مدارس کشور در ایام شرعی با رعایت رهنمودهای بهداشتی بر فعال شدن اتاق فکر مدارس و استفاده از فرصت های ایجاد شده در شبکه دانش آموزان شاد تاکید کرد.

گزیده ائمه جماعت توانا و مجرب و مسلط به فضای مجازی و سواد رسانه ای در تمامی مدارس اعم از مذهبی و فرهنگی برای اقامه نماز جماعت و انتقال و نشر معارف دینی، زنگ نماز را در متن برنامه روزانه رسمی مدارس همه تعریف می کند. برگزاری دوره ها و سطوح آموزشی به مدت 30 دقیقه و جذب و هدایت خیرین به ساخت و تجهیز نمازخانه و سایر فعالیت ها برای توسعه فرهنگ نماز در مدارس از جمله مواردی است که در این بخشنامه به آن اشاره شده است.

در ادامه این بخشنامه وزیر آموزش و پرورش خواستار توجه ویژه مدیران مدارس به اجرای برنامه های نماز و تمهیدات لازم برای حضور داوطلبانه حداکثری همکاران و دانش آموزان در نماز جمعی و بهره وری معنوی و مشارکت اولیای دانش آموزان در روند برگزاری نماز شد. بهبود برنامه های نماز .

با تاکید بر اجرای طرح پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد و برگزاری دوره آموزشی و توانمندسازی مدیران مدارس، معلمان و مدارس، تعامل پویا، سازنده و موثر بین مدارس، مساجد و خانواده ها و جامعه محلی را در نظر دارد. مربیان خانواده با موضوع مهارت های دعوت به نماز دانش آموزان و ارائه آموزش های لازم برای تشویق و تشویق دانش آموزان و اولیای آنان مطابق با اجرای راهکارهای طرح جامع تقویت و تعمیق فرهنگ نماز در آموزش و پرورش و مراکز آموزشی و تفاهم نامه بین وزارت آموزش و پرورش و ستاد مرکزی اقامه نماز.

با پرهیز از هرگونه تغییر کاربری نمازخانه در مدارس و مراکز دارالقرآن و اجرای باشکوه طرح اقامه نماز، نور چشمان در سال تحصیلی جدید با اجرای فعالیت های فرآیند محور آموزش عملی نماز، جشن قدر تکلیف آشنایی با تقلید و قدرت و به ویژه اجلاس نماز دانش آموزی با حضور استانداری و ستاد اقامه نماز استان از مواردی است که در این بخشنامه به آن اشاره شده است.

دیدگاهتان را بنویسید