بخشنامه وام مسکن برای خانواده های دارای 3 فرزند و بیشتر


ساعت: 13:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۰۱
کد خبر: 1823622

بانک مرکزی در بخشنامه ای وام قرض الحسنه «سپرده یا خرید یا ساخت مسکن» برای خانواده های بی سرپرستی که در سال 1399 صاحب فرزند سوم یا بیشتر می شوند به بانک های موجود ابلاغ کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در این بخشنامه که با رعایت بند (3) بند (الف) تبصره (16) به شش بانک فعال در حوزه مسکن، تجارت، صادرات، کشاورزی، توسعه تعاون و اداره پست ابلاغ شد. ) قانون بودجه 1401 می گوید: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است 100% (100%) مابقی سپرده های قرضه الحسنه و پنجاه (50%) از قرضه الحسنه جاری را تامین کند. سپرده های شبکه بانکی، تسهیلات مشمول بند (3) (الف) تبصره (16) ارائه قانون بودجه سال 1401 کل کشور با اولویت اول از طریق بانک های موجود.

بانک ها موظفند با اخذ سفته از متقاضی یا ضامن معتبر نسبت به بازپرداخت تسهیلات بر اساس وام متقاضی اقدام کنند.

مسئولیت حسن اجرای مفاد این بند بر عهده بانک مرکزی و بانک های موجود و کلیه مدیران و کارکنان ذیربط است.

عدم پرداخت یا تأخیر در پرداخت تسهیلات تخلف محسوب شده و از مراجع ذیصلاح قابل پیگیری است.

واریز قرض الحسنه یا خرید یا ساخت مسکن (به درخواست خانواده) با حداکثر پرداخت بیست سال برای خانواده های بی سرپرستی که در سال 1399 صاحب فرزند سوم یا بیشتر می شوند و ممکن است به مبلغ دو میلیارد 000 باشد. 000) ریال برای اقدام.

در اجرای بند (3) بند (الف) تبصره (16) قانون بودجه سال 1401 کل کشور، سهمیه هر بانک برای ارائه تسهیلات مذکور 1500 میلیارد ریال تعیین شد.

در پایان این بخشنامه اکیداً یادآور می‌شود که همانطور که در بالا گفته شد، باید توافق شود که ظرف یک هفته پس از دریافت این نامه و ارسال رونوشت ابلاغی به بانک مرکزی به واحدهای اجرایی ذیربط در سراسر کشور ابلاغ شود. . .

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید