بخشودگی ۲۱ میلیارد تومان جریمه کاروانسرای شاه عباسی توسط شهرداری کرج / خانه هنرهای سنتی و صنایع دستی البرز راه اندازی شد.


ساعت: 11:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839705

فریدون محمدی گفت: نوآوری های شاه عباسی کاروان زارای در کرج حذف می شود و شهرداری قول بخشش این جریمه را داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فریدون محمدی مدیرکل میراث فرهنگی البرز در گفت و گو با تیتریک در خصوص کاروانسرای شاه عباسی کرج گفت: این مجموعه یکی از کاروانسراهای صندوق حفظ و احیاء میراث فرهنگی است.

محمدی افزود: سال ها پیش به دلیل شکایت همسایگان و بزرگ شدن ساختمان آشپزخانه، این کاروانسرا توسط دادستانی کرج پلمب شد اما پیگردهای مکرر میراث فرهنگی دستور بازگشایی مجموعه را صادر کرده است.

وی ادامه داد: مشکلات کاروانسرای شاه عباسی در سفر اخیر عزت الله ضرغامی به البرز در قالب کمیته میراث فرهنگی، مدیرعامل صندوق حفاظت و احیاء و مدیر حقوقی این وزارتخانه مورد بررسی قرار گرفت.

محمدی با اشاره به اینکه نوآوری های کاروانسرا که شهرداری کرج این مجموعه را جریمه می کند باید حذف شود، تصریح کرد: شهرداری قول داد که جریمه 21 میلیاردی آن را ببخشد و توافق شد.

مدیرکل میراث فرهنگی البرز گفت: صندوق حفظ و احیای میراث فرهنگی مجموعه را به کاربر جدید واگذار می کند تا با کاربری های غیر قابل قبول به عنوان مرکز هنرهای سنتی و صنایع دستی استان مورد استفاده قرار گیرد.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید