بخشی از تحقیقات مربوط به تفتیش خانه ترامپ در حال علنی شدن است


ساعت: 05:15
تاریخ انتشار: 06/05/1401
کد خبر: 1892813

یک قاضی فدرال آمریکا دستور انتشار اسناد بازرسی از خانه دونالد ترامپ را صادر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یک قاضی دادگاه فدرال آمریکا دستور انتشار برخی از اسناد وزارت دادگستری مربوط به تفتیش خانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در فلوریدا را صادر کرد.

گفته می‌شود که حکم بازرسی دادگاه ایالات متحده برای خانه ترامپ ممکن است حاوی اطلاعات کلیدی درباره اسناد محرمانه کاخ سفید باشد که ترامپ پس از پایان دوره ریاست‌جمهوری خود به محل اقامت خود در فلوریدا نقل مکان کرده است.

اوایل هفته گذشته، وکلای وزارت دادگستری ایالات متحده گفتند که انتشار متن حکم می تواند امنیت شهود را به خطر بیندازد و تحقیقات را که هنوز در مراحل اولیه است، به چالش بکشد. با این حال، اکنون یک قاضی فدرال گفته است که علنی کردن بخش هایی از تصمیم می تواند از سردرگمی جلوگیری کند.

در همان زمان، قاضی فدرال ایالات متحده به وزارت دادگستری این اختیار را داد که نسخه سانسور شده را بدون افشای جزئیاتی که می تواند مانع تحقیقات یا آسیب رساندن به شاهدان شود، عمومی کند، در این صورت انتشار پرونده کامل نخواهد بود.

حکم تفتیش خانه ترامپ دو هفته پیش منتشر شد و نشان داد که 12 مجموعه اسناد محرمانه از اقامتگاه ترامپ کشف و ضبط شده است و سپس بسیاری از رسانه های آمریکایی با اشاره به بی سابقه بودن تفتیش خانه رئیس جمهور سابق آمریکا بر شواهد تاکید کردند. آنها به بازرسی از خانه ترامپ مربوط می شوند.

رؤسای جمهور ایالات متحده موظفند در پایان دوره ریاست جمهوری خود، تمام اسناد و ایمیل های خود را به آرشیو ملی تحویل دهند، اگرچه شب گذشته جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، موضوع انتقال اسناد از دفتر خود را به خانه مطرح کرد و گفت که رئیس جمهور به عنوان فرمانده کل. ، گاهی اجازه می دهد اسناد حساس را به خانه برد.

دیدگاهتان را بنویسید