بخشی از جهاد تبیین آموزش رسانه ای اولیا و مربیان است


ساعت: 13:45
تاریخ انتشار: 1301/09/12
کد خبر: 1915336

مدرسی بخشی از جهاد تبیین را تربیت رسانه ای اولیا و مربیان عنوان کرد و گفت: باید روحیه نبوت داشته باشیم چرا که اصل تربیت در میدان اتفاق می افتد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، سعید مدرسی در نشست روشنگرانه و بصیرتی که در فضای مجازی برگزار شد، اظهار داشت: باید در درازمدت به حوادث نگاه کنیم چرا که در میدان با یک اتفاق مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه نسل جدید ما نسلی بی تربیت است، افزود: والدین چه تربیتی دارند و چه تربیتی برای این نوجوان پیدا می کند که هویت پیدا کند؟ اکنون این وظیفه فضایی و تربیتی از خانواده و مدرسه به رسانه ها منتقل شده است.

مدیر موسسه آموزش رسانه باران با بیان اینکه نوجوان ما آرمان گرا است، هویت یکپارچه او شکل نمی گیرد و مسئولیت پذیر نیست، گفت: نوجوان ما عجله دارد و می خواهد دیده شود. او عدالت می خواهد اما تجربه ندارد. فضای مجازی به پناهگاهی برای او تبدیل شده است که رقیب خانواده است.

وی با اشاره به اینکه رسانه، واقعیت و تاریخ برای نوجوانان به معنای عدالت و هویت است نه خانواده و آموزش، گفت: اگر این آشوب تمام شد نباید فکر کنیم کار تمام شده است زیرا نوجوانان ما در خانه با این رسانه مشغول هستند. او در لحظه زندگی می کند و هیچ برنامه ای برای آینده ندارد.

مدرسی با بیان اینکه نوجوان ما فطرت پاکی دارد اما از آنجایی که پدر و مادرش همراهی نمی کند همواره با چالش های اجتماعی مواجه است، گفت: پس از قیام باید این تصور غلطی که در ذهن برخی از بسیج شکل گرفته است اصلاح شود که می تواند. توسط جهاد توضیح داده شود.

وی تصریح کرد: اولین قدم برای جهاد داشتن چهره رحمانی است پس باید با نوجوان گفتگوی میدانی و عینی داشته باشیم. این چیزی است که مسیح علینژاد فهمیده و اجرا کرده است و ما هنوز دنبالش نرفتیم. برعکس میدان را رها کردیم و مجازی شدیم.

مدیر مؤسسه آموزش رسانه باران خاطرنشان کرد: هر چقدر در دنیای مجازی کار فرهنگی انجام دهید به دست مخاطب نمی رسد زیرا هوش مصنوعی محتوایی مطابق با علایق و سلیقه شما ارائه می دهد بنابراین فضای مجازی باید پیشرو باشد. شما به فضای واقعی

ایشان فرمودند: برای تبیین جهاد ابتدا باید وعده صلح داشت و سپس با احسن وارد جنگ شد.

مدرسی افزود: بخشی از جهاد تبیین آموزش رسانه ای برای اولیا و مربیان است که در آمریکا از سوم دبستان و در ایران از پایه دهم شروع می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید