بخش قابل توجهی از کارگران و کودکان خیابانی کشور افغانستانی هستند/ قانون پیشگیری از سقط جنین غیرقانونی در دستور کار قرار گرفته است.


ساعت: 17:00
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1856037

معاون وزیر دادگستری و امور بین الملل و دبیر کنوانسیون حقوق کودک گفت: پس از ورود طالبان به افغانستان، موجی از فقرا که جان خود را از دست داده اند وارد کشور ما شده است. کودکان کار و بی سرپرست ما شهروندان افغانستان، پاکستان و عراق هستند که بسیاری از آنها افغان هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; فتح احمدی ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای هماهنگی حقوق کودک استان زنجان در جمع خبرنگاران در خصوص کودکان کار گفت: کودکان کار مشکلی منحصر به فرد در ایران نیست و یک موضوع اجتماعی و جهانی است که مورد توجه کودکان کار قرار می گیرد. توجه مدافعان حقوق بشر.

وی با بیان اینکه تاکنون پنج نشست جهانی در زمینه حذف کار کودکان برگزار شده است، خاطرنشان کرد: آخرین اجلاس سران با عنوان اجلاس جهانی مبارزه با کار کودکان در هفته های اخیر در دوربان آفریقای جنوبی برگزار شد و ایران یکی از اجلاس سران بود. میهمانان. قله شرکت کردیم.

احمدی افزود: مشکل کودکان کار و کار کودکان یکی از دغدغه های جهانی است که محققان و مددکاران اجتماعی که با این دغدغه مواجه هستند به آن فکر می کنند و دولت ها در سراسر دنیا دور هم نشسته اند و به این فکر می کنند که در این زمینه چه کاری انجام دهند. آی تی.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و وزیر دادگستری گفت: آمار دقیقی در این زمینه نداریم، زیرا پس از ورود طالبان به افغانستان، موجی از بدبختان به وجود آمده است که تمام عمر خود را صرف کرده اند. کنوانسیون حقوق کودک در افغانستان رها شدند و با کودکان، زنان و کودکان وارد کشور ما شدند و به دلایل بشردوستانه نتوانستیم جلوی آنها را بگیریم و به آنها پناه دادیم.

وی افزود: به همین دلیل سهم قابل توجهی از کودکان کار و بی سرپرست ما اتباع کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق هستند که بسیاری از آنها افغانستانی هستند.

احمدی با بیان اینکه آمار دقیقی از کودکان کار وجود ندارد و هیچکس نمی تواند آمار دقیقی ارائه دهد، گفت: ظاهرا تعداد کودکان کار و بی سرپرست در کشور نسبت به قبل از ورود طالبان به افغانستان 20 برابر شده است.

وی افزود: برآوردها از چهارراه ها و خیابان های شهرهای پرجمعیت ایران نشان می دهد که حضور طالبان در افغانستان و ناامنی های ایجاد شده برای خانواده های آنها باعث افزایش تعداد کودکان کار و بی سرپرست در افغانستان، کشورمان شده است. “

معاون وزیر دادگستری و امور بین الملل، وزیر دادگستری و دبیرکل کنوانسیون حقوق کودک گفت: آنچه باید در قبال وضعیت اسفبار کودکان انجام دهیم یکی از دغدغه های دولت است. موضوع مورد بحث قرار گرفته و جلسات متعددی در این راستا برگزار شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کار کودکان توسط مافیای ایران سازماندهی شده است، گفت: شکی نیست که شبکه ها و مافیا و کسانی که سود می برند، کودکان را استخدام می کنند و در چهارراه ها، خیابان ها و زباله جمع آوری می کنند.

احمدی با بیان اینکه در حالی که برخی افراد منافعی دارند، شاهد این مشکل خواهیم بود و کودکان مورد استفاده برخی باندها قرار می گیرند، افزود: تفکیک زباله از مبدأ بسیار مهم و تاثیرگذار است زیرا زباله هایی که ارزش مادی در داخل زباله ها دارند البته همه باید به آن توجه کنند. می خواهد به دنبال او برود و از بخشی از آن مانند گوشت قربانی لذت ببرد.

وی ارزش این زباله ها را در شهر تهران بالغ بر 6 هزار میلیارد تن دانست و افزود: قوانین زنجیره ای به درستی تدوین شده است و از مسئولان شهرداری می خواهیم که قوانین را اجرا کنند.

معاون وزیر دادگستری و امور بین‌الملل، وزیر دادگستری و دبیرکل کنوانسیون حقوق کودک گفت: خالی، کسی به رختخواب نمی‌رود.

وی افزود: قانون تفکیک زباله از مقصد از وظایف شهرداری ها است و سازمان حفاظت محیط زیست بر این کار نظارت دارد.

احمدی با بیان اینکه تدوین قانون و اقدامات پیشگیری از سقط جنین غیرقانونی بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانان بر عهده قوه قضائیه است که قرار بود ظرف مدت سه ماه تدوین شود، گفت: این موضوع در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه تدوین قانون همیشه زمان زیادی می برد، خاطرنشان کرد: تدوین قانون زمان زیادی می برد زیرا باید به همه جوانب موضوع توجه شود.

احمدی گفت: باید جلسات مختلفی با حضور مسئولان مهم درباره یک سری بحث های وقت گیر برای تدوین قانون برگزار شود.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و دبیرکل کنوانسیون حقوق کودک گفت: وظیفه ما تدوین قانون و اصلاح قوانین قبلی برای جلوگیری از سقط جنین غیرقانونی است تا قانونی وضع نشود. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید