بخش های خانگی تامین گاز در فصل زمستان را در اولویت قرار می دهند

ساعت: 17:53
تاریخ انتشار: 1400/08/08
کد خبر: 1780177

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: اگر دمای هوا کاهش یابد و نتوانیم به همه مشترکان گازرسانی کنیم، اولویت گازرسانی به بخش خانگی است و ممکن است مجبور شویم گاز صنعتی را محدود کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مصطفی علوی مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز با اشاره به کاهش دمای هوا و افزایش مصرف گاز گفت: کاهش دمای هوا به طور طبیعی با کاهش دمای هوا منجر به افزایش مصرف گاز به ویژه در بخش خانگی می شود. مصرف گاز در بخش خانگی استان اصفهان از حدود 6 مترمکعب در روزهای گرم سال به 30 میلیون مترمکعب در شب گذشته افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان افزود: اگر مصرف گاز خانگی افزایش یابد، تاب آوری شبکه کاهش می یابد. اگر دمای هوا کاهش یابد و نتوانیم به همه مشترکان گاز بدهیم، اولویت گازرسانی به بخش خانگی و محدود کردن گازرسانی به صنایع است.

وی افزود: مصرف 70 میلیون مترمکعبی گاز در آستانه خطر است و بخش های صنعتی و خانگی باید در مصرف گاز صرفه جویی کنند تا مشکل و محدودیت گازرسانی نداشته باشیم. محدودیت مصرف گاز صنعتی در استان مشخص نمی شود. این تصمیم به تمام استان ها ابلاغ می شود، اعزام شرکت ملی گاز اقدامات لازم را در این زمینه انجام می دهد و با توجه به فشار خطوط لوله تصمیم گیری می شود که در کدام منطقه مصرف گاز را با اطلاع قبلی محدود کرده ایم.

علوی با اشاره به محدودیت های گاز صنعتی در زمستان و استفاده از سوخت دوم خاطرنشان کرد: معمولاً وقتی محدودیت گازرسانی وجود دارد، صنایع و نیروگاه ها به سوخت دوم روی می آورند، اما استفاده از سوخت دوم در شهری آلوده مانند اصفهان باید باشد. در استان هماهنگی های لازم با تهران انجام شود اما اگر بخواهیم از سوخت دوم استفاده کنیم باید به سمت صنایعی برویم که در شعاع بیش از 50 کیلومتری مرکز استان هستند.

وی در خصوص استفاده از سوخت دوم در نیروگاه های اصفهان با توجه به محدودیت های گاز زمستانی گفت: باید همیشه به مشکلات کشور نگاه کلی داشته باشیم و قطعا کمبود گاز نیروگاه ها می تواند صنعت را محدود به تولید برق کند. اگر گاز این بخش تامین نشود و نیروگاه های گازی بخواهند به سوخت دوم روی بیاورند، البته باید شرایط آب و هوایی اصفهان را نیز در نظر گرفت.

وی ادامه داد: روزهای سالم در اصفهان در تمام ایام سال رو به کاهش است و در صورت اعمال محدودیت گاز، در مذاکره با استاندار و سایر ادارات و نمایندگان باید کمک کنیم که شرایط جوی اصفهان خراب نشود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید