بدترین نوع افسردگی

ساعت: 18:06
تاریخ انتشار: 1400/10/30
کد خبر: 1802136

افسردگی از فردی به فرد دیگر متفاوت است و می تواند هر فردی را بدون توجه به سن، جنسیت یا شرایط تحت تاثیر قرار دهد و زنان بیشتر از مردان در معرض افسردگی قرار دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ افسردگی بسیار فراتر از احساسات منفی است. همه ما گاهی اوقات احساس ناراحتی یا بی انگیزگی می کنیم. اما افسردگی فراتر از این احساسات است و یک اختلال روانی است که بر تفکر، احساسات و رفتار فرد تأثیر می گذارد. آیا با انواع افسردگی آشنایی دارید؟ به نظر شما علائم بدترین نوع افسردگی چیست؟ در این مقاله سعی داریم انواع افسردگی، شدیدترین نوع، علل و علائم تشدید کننده این بیماری و نحوه درمان آن را ارائه دهیم. پس لطفا به ما بپیوندید

افسردگی یک بیماری روانی است که در سراسر جهان شایع است. هر غم و اندوه شدیدی که بیش از 2 هفته طول بکشد و بر عملکرد فرد تأثیر بگذارد می تواند نشانه افسردگی باشد. افسردگی از فردی به فرد دیگر متفاوت است و می تواند هر فردی را بدون در نظر گرفتن سن، جنسیت یا شرایط تحت تاثیر قرار دهد و زنان بیشتر از مردان از افسردگی رنج می برند. اگر علائم افسردگی را دارید باید به بهترین روانپزشک تهران مراجعه کنید. کلینیک اعصاب و روان تهران نیاز به مراجعه به روانپزشک دارم.

افسردگی احساسات، ذهن و بدن را تحت تأثیر قرار می دهد، با علائمی مانند غم و اندوه شدید، ناامیدی یا اضطراب، عدم لذت بردن از علایق قبلی، عصبانیت یا ناامیدی، از دست دادن اشتها یا از دست دادن اشتها، تغییر در الگوی خواب، عدم تمرکز و فراموشی، سردرد. ، درد معده، اختلالات جنسی و … و در موارد حادتر خودکشی. عوامل مختلفی از جمله اختلالات در سطوح شیمیایی مغز، ژنتیک انسان، وقایع زندگی، شرایط پزشکی، استفاده از برخی داروها و افراد تحت استرس، می توانند بیماری و بدترین اشکال افسردگی را تشدید کنند.

افسردگی می تواند خفیف یا شدید، کوتاه مدت یا بلند مدت باشد. انواع مختلفی از افسردگی وجود دارد که همه آنها علائم مشترکی دارند، اما تفاوت های کلیدی نیز دارند، از جمله:

آ. اختلال افسردگی شدید (MDD)

این بیماری با علائم و اختلالات شدید در روند زندگی فرد همراه است که می تواند بیش از دو هفته طول بکشد و بیشتر روز را تحت تاثیر قرار دهد. این نوع افسردگی شکل شدید این بیماری است و شدیدترین نوع افسردگی با علائمی مانند: غمگینی، اختلال خواب، خستگی، تغییر اشتها، درد غیر قابل توضیح، عدم علاقه به فعالیت های مورد علاقه قبلی، عدم تمرکز، مشکلات حافظه، احساس بی فایده بودن یا ناامیدی با اضطراب و نگرانی مداوم، خودآزاری یا خودکشی همراه است.

ب- افسردگی دوقطبی

این نوع افسردگی می تواند یکی از بدترین اشکال افسردگی باشد. افراد مبتلا به اختلال دوقطبی می توانند بین احساسات مثبت و منفی، از جمله احساس غم و اندوه، ناامیدی، کمبود انرژی، محرومیت از خواب، تحریک پذیری، تکبر و اعتماد به نفس کاذب، رفتار غیر معمول، احساسات و عواطف مخاطره آمیز و مخرب جایگزین شوند. شادی و شادی.

جی. افسردگی پری ناتال

این نوع افسردگی بسته به شدت علائم در فرد، می تواند بدترین نوع افسردگی باشد و در دوران بارداری و تا یک سال پس از تولد رخ دهد. معمولاً با علائمی مانند غم و اندوه، اضطراب، استرس، عصبانیت یا عصبانیت و نگرانی در مورد سلامت و امنیت کودک همراه است. افرادی که قبلا افسردگی داشته اند یا فاقد حمایت عاطفی بوده اند در معرض خطر افسردگی پری ناتال هستند. با این حال، این نوع افسردگی ممکن است در هر زن باردار یا نوزادی رخ دهد.

دی اختلال افسردگی مداوم (PDD)

علائم این نوع افسردگی خفیف تر از افسردگی شدید است. با این حال، افراد مبتلا به این نوع اختلال علائم افسردگی را برای دو سال یا بیشتر تجربه می کنند. افسردگی مداوم ممکن است به شدت افسردگی نباشد، اما می تواند در برنامه روزانه فرد اختلال ایجاد کند و می تواند یکی از بدترین انواع افسردگی در نظر گرفته شود. برخی از علائم افسردگی مداوم عبارتند از: ناامیدی و احساس بسیار ناراحتی، تحقیر یا بی کفایتی، عدم لذت بردن از چیزهای مورد علاقه قبلی، تغییر در اشتها، تغییر الگوی خواب، مشکل در تمرکز و حافظه، ناتوانی در احساس شادی، کناره گیری اجتماعی. .

آره. اختلال پیش از قاعدگی (PMDD)

افسردگی ناشی از اختلال پیش از قاعدگی شکل شدید سندرم پیش از قاعدگی است که در زنان در روزها یا هفته های قبل از قاعدگی رخ می دهد. علائم این نوع اختلال بیشتر روانی است. فرد مبتلا به این نوع افسردگی ممکن است درجه ای از افسردگی و ناراحتی را تجربه کند که در فعالیت های روزانه او اختلال ایجاد کند. سایر علائم PMDD عبارتند از: نفخ شکم، حساس شدن سینه ها، سردرد، درد و گرفتگی مفاصل و عضلات، غم و نارضایتی، عصبانیت، تغییرات خلقی شدید، تمایل به خوردن برخی غذاها یا پرخوری، حملات اضطراب، از دست دادن انرژی، تمرکز، اختلالات خواب و تغییرات هورمونی این نوع اختلال می تواند بسیار شدید باشد و با افکار خودکشی همراه باشد و یکی از بدترین اشکال افسردگی است.

I. افسردگی سایکوتیک (روان پریشی)

روان پریشی یکی از بدترین اشکال افسردگی است. افراد مبتلا به این بیماری علائم افسردگی اساسی، هذیان یا توهم دارند. برخی از افراد مبتلا به افسردگی شدید ممکن است دوره های روان پریشی مانند توهم و هذیان را تجربه کنند. افسردگی مرتبط با روان پریشی ممکن است شامل علائمی مانند مشکل در نشستن یا کاهش سرعت باشد.

فرد مبتلا به افسردگی روانی

ر. اختلال عاطفی فصلی (SAD)

اختلال عاطفی فصلی یا اختلال عاطفی فصلی معمولاً از اواخر دسامبر و اوایل ژانویه شروع می شود و اغلب با شروع بهار و تابستان فروکش می کند. از علائم این نوع افسردگی می توان به کناره گیری از فعالیت های اجتماعی، نیاز به خواب بیشتر، چاقی، احساسات غمگین روزانه و ناامیدی اشاره کرد. افسردگی فصلی می تواند در برخی افراد بدتر شود و به افکار خودکشی منجر شود. در نتیجه، بسته به شدت بیماری، این می تواند یکی از شدیدترین اشکال افسردگی باشد.

تنها راه تشخیص افسردگی مراجعه به پزشک است. این بیماری روانی بسیار جدی است اما قابل درمان است. عدم درمان افسردگی می تواند منجر به زوال عقل، آسیب به خود و حتی مرگ شود. درمان افسردگی شامل موارد زیر است:

  • ورزش منظم، خواب سالم و ارتباط با افرادی که بیمار را درک می کنند.
  • مشاوره یا روان درمانی با متخصصان سلامت
  • گاهی اوقات استفاده از ماساژ، طب سوزنی و غیره. می تواند موثر باشد.
  • مصرف داروهای ضد افسردگی با تجویز پزشک
  • در موارد افسردگی شدید یا افسردگی روان پریشی از تحریک مغزی استفاده می شود. انواع درمان برای تحریک مغز عبارتند از درمان تشنج الکتریکی (ECT)، تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال (TMS) و تحریک عصب واگ (VNS).

در نهایت باید توجه داشت که هر نوع افسردگی در افراد مختلف می تواند به قدری شدید باشد که هر کدام بدترین نوع افسردگی محسوب شوند.

دیدگاهتان را بنویسید