بدنسازی بانوان اصلا ممنوع نیست


ساعت: 12:12
تاریخ انتشار: 1401/02/14
کد خبر: 1836394

مدیر روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام اخبار مربوط به ممنوعیت فعالیت بانوان در رشته پرورش اندام را تشریح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین جمشیدی در گفت و گو با سایت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: برکسی پوشیده نیست که پس از حضور دکتر نصیرزاده در راس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، این فدراسیون در تلاش برای گسترش بانوان است. فعالیت و برگزاری مسابقات کشوری کشتی برای چهارمین بار برای اولین بار در رشته تناسب اندام، چالش و پاورلیفتینگ گواه محکمی بر این مدعاست.

وی افزود: تمرینات داوران در رشته های کشتی، چالش آمادگی جسمانی و پاورلیفتینگ بانوان و دو اعزام بین المللی بانوان به مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا نشان می دهد که بخش بانوان از اهمیت بالایی برای فدراسیون بدنسازی برخوردار است.

مدیر روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: در مصاحبه اخیر رئیس فدراسیون بدنسازی به همه این موارد اشاره شد و فقط دکتر نصیرزاده به ممنوعیت رشته بدنسازی برای بانوان در ایران اشاره کرد. البته با توجه به نوع پوشش بانوان این رشته در مسابقات برون مرزی تاکنون هیچ گونه فعالیتی در این زمینه صورت نگرفته و در آینده نیز انجام نخواهد شد. متأسفانه عده ای به جای کلمه بدنسازی که دو معنی کاملا متفاوت دارد، کلمه بدنسازی را تحریف کرده اند.

جمشیدی ادامه داد: فدراسیون به صراحت اعلام می کند که بدنسازی برای بانوان به هیچ وجه ممنوع نیست و هم اکنون هزاران باشگاه در سراسر کشور در این زمینه فعالیت می کنند و میلیون ها زن در کشور نیز در رشته بدنسازی در باشگاه هایی فعال هستند. . همچنین فدراسیون همواره با تربیت مربیان با دانش و برگزاری کلاس ها سعی در ارتقای سطح آگاهی مربیان و ورزشکاران در رده های آقایان و بانوان داشته است.

وی در پایان افزود: فعالیت بانوان در بخش دولتی و باشگاهی در رشته پرورش اندام به آرامی ادامه خواهد داشت و در بخش قهرمانی بانوان در سه رشته مچ گیری، چالش تناسب اندام و پاورلیفتینگ فعالیت دارند که به صورت رسمی آغاز خواهد شد. تحت پوشش با هماهنگی فدراسیون و وزارت ورزش.

دیدگاهتان را بنویسید