بدون شک، شورشیان و عاملان ترور و خشونت محاکمه خواهند شد


ساعت: 17:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۸
کد خبر: 1916744

وزیر امور خارجه در گفتگوی تلفنی با همتای هلندی خود با انتقاد از مواضع مداخله جویانه غرب در امور داخلی ایران، گفت: شورشیان و عاملان ترور و خشونت بر اساس قوانین قضایی این کشور محاکمه خواهند شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «ویکه هوکسترا» وزیر امور خارجه هلند امروز (جمعه ۲۷ آذرماه) در گفت وگویی تلفنی درباره موضوعات مورد علاقه ما گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به سابقه ۴۰۰ ساله روابط ایران و هلند، بر ضرورت افزایش همکاری ها و گسترش روابط دوجانبه تاکید کرد.

امیرعبداللهیان در ادامه از رفتارهای دوگانه کشورهای غربی در خصوص حقوق بشر و زنان و مواضع مداخله جویانه آنها در قبال مشکلات داخلی ایران انتقاد کرد و افزود: تلاش برخی مراجع و محافل غربی برای تحریک جوانان و زنان ایرانی و استفاده ابزاری برای این امر. هدف رسانه ها اقدامی غیرسازنده در عرصه دیپلماسی بود که منجر به گسترش خشونت و اقدامات تروریستی در ایران شد.

وزیر امور خواجه ایران افزود: بی شک شورشیان و عاملان ترور و خشونت و استفاده از سلاح سرد علیه پلیس و امنیت عمومی طبق قوانین قضایی کشور محاکمه خواهند شد.

وزیر امور خارجه هلند در این گفتگوی تلفنی همچنین به چهار قرن روابط مثبت و تاریخی ایران و هلند و گفتگوهای سازنده اخیر وزرای خارجه دو کشور در حاشیه این دیدار اشاره کرد. هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک بر روابط کنسولی برای حل مشکلات شهروندان دو کشور تاکید کرد.

ویک هوکسترا از حسن نظر همتای ایرانی خود برای حل مشکلات مربوط به شهروند هلندی و ادامه گفتگوها و دیدارها برای گسترش روابط دوجانبه قدردانی کرد.

به گزارش فارس، امیر عبداللهیان شب گذشته نیز با همتای فنلاندی خود تلفنی گفتگو کرد.

دیدگاهتان را بنویسید