بدون شک اغتشاش گران طبق قوانین قضایی کشور محاکمه خواهند شد


ساعت: 16:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۸
کد خبر: 1916723

وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه هلند گفت: بدون شک اغتشاشگران و عاملان رعب و خشونت و استفاده از سلاح گرم و سرد علیه پلیس و امنیت عمومی معرفی خواهند شد. به عدالت بر اساس قوانین قضایی کشور.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه کشورمان و ووپکه هوکسترا وزیر امور خارجه هلند در گفتگوی تلفنی پیرامون موضوعات مورد علاقه ما به تبادل نظر پرداختند.

وزیر امور خارجه با اشاره به سابقه چهارصد ساله روابط ایران و هلند، بر ضرورت تقویت همکاری ها و گسترش روابط دوجانبه تاکید کرد.

امیرعبداللهیان در ادامه از رفتارهای دوگانه کشورهای غربی در خصوص حقوق بشر و زنان و مواضع مداخله جویانه آنها در قبال مشکلات داخلی ایران انتقاد کرد و افزود: تلاش برای تحریک جوانان و زنان ایرانی توسط برخی مقامات و محافل غربی و استفاده ابزاری از رسانه ها این است. اقدامی غیرمولد در عرصه دیپلماسی بود که منجر به گسترش خشونت و اقدامات تروریستی در ایران شد.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: بی شک فتنه گران و عاملان ترور و خشونت و استفاده از سلاح سرد و گرم علیه پلیس و امنیت عمومی بر اساس قوانین قضایی کشور محاکمه خواهند شد.

وزیر امور خارجه هلند در این گفت‌وگوی تلفنی همچنین به چهار قرن روابط مثبت و تاریخی ایران و هلند و گفتگوهای سازنده اخیر میان وزارتخانه‌های خارجه دو کشور در حاشیه این نشست اشاره کرد. هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک ارتقاء روابط کنسولی برای حل و فصل وی بر مشکلات مربوط به شهروندان دو کشور تاکید کرد.

ووپکه هوکسترا از حسن نظر همتای ایرانی خود برای حل مسائل مربوط به یک شهروند هلندی و ادامه گفتگوها و دیدارها برای گسترش روابط دوجانبه قدردانی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید