برادران لیلا سعید روستایی رسما بازداشت شد

سازمان سینمایی اعلام کرد: پروانه نمایش فیلم سینمایی «برادران لیلا» به دلیل تخلف و تخلف از مقررات از سوی تهیه کننده و کارگردان آن صادر نمی شود.

متن اطلاعیه اداره کل نظارت بر اکران و اکران فیلم ها به شرح زیر است:

«برادران لیلا» به کارگردانی سعید راستی بدون طی مراحل تشریفاتی و قانونی به جشنواره فیلم کن فرستاده شد. از آنجایی که این فیلم بدون پروانه نمایش و بدون توجه به مفاد و مغایر با مفاد حضور آثار در محافل و جشنواره های بین المللی است، طبق (ماده 5 آیین نامه نظارت بر نمایش فیلم، اسلاید، فیلم و پروانه نمایش) و علی‌رغم تاکید مسئولان، سازمان سینمایی به دلیل لزوم رعایت قوانین و مقررات به جشنواره فیلم کن اعزام شد. بهش نگاه کن.

با همکاری عوامل سازنده فیلم برادران لیلا توسط سازمان سینمایی اکران شد و برای کمک به فیلم با توجه به اهمیت حضور بین المللی سینمای ایران مقرر شد که تهیه کننده و کارگردان برای ارائه فیلم نهایی پروانه نمایش دریافت کنند. نسخه جشنواره فیلم کن عناصر و اصلاحات لازم را اعمال خواهد کرد که برخی از آنها حتی در سناریوی مصوب شورای صدور پروانه که حتی در یکی از موارد اعلام شده محقق نشد، دیده نمی شود.

با وجود لهجه ها و هشدارهای لازم برای رعایت قانون و با آگاهی و آگاهی تهیه کننده و کارگردان از عواقب هر تخلف، متاسفانه فیلم بدون کمک و اصلاح در جشنواره کن به نمایش درآمد.

همانطور که بازیگران اصلی فیلم نشان داده اند با اصرار بر ادامه مسیر اشتباه، نمایش فیلم در جشنواره کن را به نمایش در سینماها و تماشاگران محلی ترجیح می دهند.

از این رو، فیلم برادران لیلا بر اساس اصل «قانونی بودن، استانداردسازی و عدالت محوری» و به دلیل تخلفات عمدی و رفتار مغایر با قوانین و مقررات از جمله: شرکت در جشنواره های خارجی بدون گذر از مجرای قانونی و اخذ مجوز ساخته شده است. پروانه نمایش، عدم رعایت قوانین و اصرار بر ارائه نسخه اصلاح نشده علیرغم تعهدات و تداوم نقض آن و ادامه حتی پس از جشنواره کن و جشنواره مونیخ و در نهایت اعلام رسمی کارگردان محترم مبنی بر عدم پذیرش فیلم. ، “پیشینه و موانع برداشته شده وی واجد شرایط مجوز نمایش نخواهد بود.”

جدیدترین ساخته سعید روستایی با بازی سعید پورصمیمی، ترانه علیدوستی، پیمان معادی، نوید محمدزاده، فرهاد اصلانی و …. جایزه فایفر را در جشنواره کن دریافت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید