برای آزادی دکتر فرهود 4 میلیارد تومان درخواست کردیم

روز یکشنبه 17 آبان ماه خبری مبنی بر ناپدید شدن مرموز دکتر داریوش فرهود، «پدر علم ژنتیک ایران» منتشر شد و تلاش پلیس برای یافتن وی آغاز شد.

برای آزادی دکتر فرهود 4 میلیارد تومان درخواست کردیم

با ادامه تحقیقات، دکتر حدود یک روز بعد به خانه بازمی گردد و این بار شایعه ربوده شدن وی توسط نیروهای امنیتی در اینترنت پخش می شود. با گسترش بیشتر شایعات، سرانجام پلیس روز پنجشنبه دو آدم ربا را دستگیر و از گروگان گیری دکتر فرهود به ارزش 8 میلیارد تومان خبر داد.

بر اساس این گزارش، ساعت 5 صبح روز یکشنبه هشتم آبان ماه هنگامی که دکتر داریوش فرهود «پدر علم ژنتیک ایران» با خودروی مزدا از خانه خود در منطقه گیشا برای رفتن به محل کارش خارج شد، دو جوان راه او را بستند. و به عنوان ماموران سوار ماشین او شدند و استاد را ربودند. ماموران قلابی که نقشه اخاذی 8 میلیارد تومانی داشتند او را به باغی در خارج از تهران بردند.

در باغ به دکتر گفتند که باید 8 میلیارد تومان برای آزادی بپردازد. سرانجام پس از 26 ساعت گروگان گیری به تسویه حساب 4 میلیارد تومانی رسیدند و دکتر را سوار ماشینش کردند و او را نزدیک خانه اش پیاده کردند. آنها پزشک را تهدید کردند که در صورت عدم تامین مبلغ وعده داده شده، اقدامات بعدی را انجام خواهند داد.

به محض اطلاع کارآگاهان اداره اطلاعات متروپولیتن، وارد عمل شده و در یک عملیات غافلگیرانه دو مامور قلابی را دستگیر کردند.

گروگان گیری 26 ساعته

سرهنگ علی ولی پور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران در گفت و گو با خبرنگار «ایران» درباره ربوده شدن دکتر فرهود و شایعاتی که درباره وی در فضای مجازی منتشر شده است، گفت: در دوربین های نظارتی اطراف محل سکونت این پزشک، تصاویری از ربوده شدن وی مشاهده می شود. بدست آمدند. دو مرد با لباس مشکی سوار ماشین دکتر می شوند و او را می ربایند. با این خبر پزشک به تعقیب و گریز پرداخت و در بررسی ها مشخص شد که هیچ یک از نهادهای امنیتی وی را دستگیر نکرده اند.

و ادامه داد: گروگان ها دو نفر هستند که یکی از آنها در بنگاه معاملات ملکی کار می کند. او با کارش متوجه می شود که دکتر وضعیت مالی خوبی دارد. این سوال انگیزه ای برای ربودن دکتر می شود و حدود یک ماه پیش قصد ربودن او را با یکی از دوستانش دارند. آدم ربایان می خواستند 8 میلیارد تومان از پزشک اخاذی کنند که در نهایت به 4 میلیارد تومان رضایت دادند.

وی گفت: آدم ربایان پس از 26 ساعت پزشک را رها کردند اما او را تهدید کردند که این مشکل را به پلیس نگوید و آنقدر او را تهدید کردند که پزشک از همکاری با پلیس ترسید. اما همکارانم به کار خود ادامه دادند و در نهایت موفق شدند عاملان این گروگان گیری را دستگیر کنند.

گفتگو با یکی از متهمان

این مرد ملکی که طراح و عامل اصلی سناریوی آدم ربایی پزشک است در بازپرسی گفت: به دلیل ازدحام جمعیت، «پدر علم ژنتیک» را تحت عنوان مامور ربودیم و سپس به بانک بردیم. برای برداشت پول از حسابش.اما چون مدارک لازم نزد دکتر بود موفق نشدیم. سپس پیشنهاد 8 میلیاردی دادیم و در نهایت با وعده دریافت 4 میلیارد تومان دکتر را ترک کردیم. از آنجایی که وضعیت مالی ما خوب نبود، نقشه آدم ربایی را طراحی کردیم، اما اکنون از کاری که کردیم پشیمان هستیم.

متهمان تحت نظر کارشناسان پزشکی قانونی کلانتری یازدهم قرار دارند و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید