برای ارائه نماینده در ایران 10 روز فرصت دارید


ساعت: 22:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916484

نامه مرکز ملی فضای مجازی ایران به شرکت صاحب اینستاگرام:

مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد: این مرکز با توجه به عدم رعایت قوانین مصوب کشور ایران و ضوابط داخلی پلتفرم از طریق دفتر نامه رسمی به آقای مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا ارسال کرد. حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن دی سی در خصوص بهره برداری از این پلت فرم اعتراض کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، این مرکز با توجه به عدم رعایت قوانین مصوب کشور ایران و داخلی نامه ای رسمی به آقای مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا ارسال کرده است. قوانین سکو از طریق دفتر مدافع منافع جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن کارآمدی پلتفرم های این شرکت به چالش کشیده شده است. لذا در این گزارش عمده ایرادات مطرح شده از سوی جمهوری اسلامی در خصوص انتشار سازمان یافته اخبار جعلی، ترویج رفتار تبعیض آمیز و نفرت انگیز، تحریک به خشونت و ناآرامی اجتماعی، نقض حاکمیت ملی و نقض حقوق مصرف کننده از طریق اعمال استانداردهای دوگانه و ایجاد فعالیت‌ها و عملیات تبلیغاتی گروه‌های تروریستی در پلتفرم‌های مرتبط با شرکت متا، تعمیق تفاوت‌های اجتماعی و تبعیض‌های نژادی و قومی، جدایی‌طلبی و بسترسازی برای جنایات سازمان‌یافته از جمله انتقال و تجارت سلاح‌های نظامی و مواد مخدر، پیشنهاد می شوند. همچنین ترویج رفتارهای نامناسب جنسی با کودکان و نوجوانان و همچنین عدم جلوگیری از پخش برنامه های زنده جنسی، ارائه خدمات جنسی و فحشا و آموزش رفتارهای نابهنجار و خلاقانه قوانین کشور از دیگر موارد ذکر شده است. با توجه به نقض اصول اخلاقی در این بسترها.

باید بگویم؛ مرکز ملی فضای مجازی در این نامه به شرکت متا این فرصت را داد تا حداکثر ظرف مدت 10 روز پس از دریافت نامه، اقدامات لازم از جمله معرفی نماینده رسمی مسئول مستقر در ایران را برای فعال‌سازی پایدار پلتفرم‌های مذکور انجام دهد. از این شرکت باید مطابق با سیاست ها و مقررات کشور در خصوص فعالیت شرکت های خارجی در زمینه فضای مجازی کشور اجرا شود.

دیدگاهتان را بنویسید