برای ارزشیابی معلم چه امتیازی لازم است؟

برای ارزشیابی معلم چه امتیازی لازم است؟

امتیاز لازم برای کسب هر یک از پنج مدرک به صورت جداگانه اعلام می شود.

با راه اندازی سامانه ارزشیابی معلمان از هفته گذشته، روند ارزشیابی معلمان تسریع شده است و همانطور که وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد این فرآیند برای هر معلم نباید بیش از یک ماه و نیم طول بکشد.

البته یوسف نوری قول داد که به دلیل تاخیر، مبلغی بابت معوقه معلمان پرداخت شود. از آنجایی که زمان اجرای قانون رتبه بندی از شهریور 1400 تعیین شده بود، تاخیر در رتبه بندی معلمان یک ساله شد.

همچنین به گفته سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، بر اساس هماهنگی این وزارتخانه با سازمان برنامه و بودجه، تلاش می شود تا بخشی از مطالبات فرهنگیان در موضوع رتبه بندی شهریور ماه تامین شود. به صورت حساب کاربری، تا از ماه های بعد و با تصمیمات صادره بتوان برای اجرای کامل نظام رتبه بندی استفاده کرد.

در دستورالعمل ارزشیابی معلمان که برای حسن اجرای قانون مذکور منتشر شد و پیرو اصلاحیه ای که در تاریخ ۲۴ مرداد ماه جاری توسط هیات وزیران ابلاغ شد، امتیازات معلمان به چهار گروه صلاحیت عمومی، تخصصی، حرفه ای و تجربی تقسیم شده است. که به شرح زیر است:

جدول زیر حداقل امتیاز لازم برای کسب رتبه را بر اساس هر یک از شایستگی ها نشان می دهد که 460 کمترین و 900 بالاترین است:

چگونه ثبت نام کنیم؟

سجاد سیاح، رئیس دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش به تشریح نحوه ورود به سامانه پرداخت و گفت: همکاران می توانند با نام کاربری و رمز عبوری که در سامانه پروفایل کرده اند وارد شوند. اگر رمز عبور را فراموش کرده باشند، دو عملکرد بازیابی رمز عبور ارائه می شود. فرم ها و سایر عناصر در سیستم برنامه ریزی شده است و سعی کردیم تجربه کاربری ساده ای داشته باشیم. ویدیوی آموزش به زودی آپلود و ارسال خواهد شد.

وی همچنین گزارش داد که برای رعایت انصاف در ورود اطلاعات و جلوگیری از بارگذاری بیش از حد سیستم، هر رقم کد کشور در سمت راست (نخ اول سمت راست کد کشور) 2.5 روز کاری فرصت دارد تا فرصت را ثبت کنید و امروز از صفر شروع میشه تا به کد 9 میرسه زمانبندی مشخص شده. اما پس از این مدت فرصت مجدد به کلیه همکارانی که موفق به ثبت نام نشده اند داده می شود و جای استرس و نگرانی وجود ندارد.

لذا معلمان بر اساس برنامه زمانبندی بر اساس رقم اول شماره ملی سمت راست جدول زیر در سامانه کنار نشانی؛ https://rtb.medu.ir/ در حین خوداظهاری مدارک را لود می کنند:

معلمان هنگام ورود به سیستم ارزشیابی معلم باید سه فعالیت اصلی را انجام دهند:

1- تکمیل فرم های خوداظهاری صلاحیت های عمومی، تخصصی و حرفه ای: نتایج این بخش در اختیار ارزیابان حرفه ای قرار می گیرد و تکمیل آن الزامی است. توصیه می شود در قسمت «توضیحات» به اختصار به شواهد و مصادیق رفتار خود اشاره کنید.

2- آپلود مدارک و مدارک: فقط در صورتی که بخواهید از این قسمت امتیاز بگیرید باید این کار انجام شود و اجباری نیست. در عین حال اسنادی را بارگذاری کنید که اصل آنها در هنگام ارزیابی قابل استناد باشد.

3-تایید نهایی: پس از پرکردن کلیه فرم های اظهارنامه و بارگذاری مدارک و مدارک، باید خلاصه وضعیت خود را در قسمت تایید نهایی مشاهده کرده و در صورت اطمینان از صحت اطلاعات ثبت شده آن را تایید نمایید. در صورت تایید نهایی امکان تغییر اطلاعات وجود ندارد اما در تمامی مراحل قبل از تایید امکان تغییر و تغییر وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید