برای بازسازی ساختمان های پایتخت به یک برنامه عملیاتی نیاز داریم


ساعت: 11:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۳
کد خبر: 1883096

با تاکید بر لزوم تدوین سند هماهنگی در زمینه پشتیبانی هوایی؛

شهردار تهران با بیان اینکه برای نوسازی ساختمان های پایتخت نیازمند برنامه عملیاتی هستیم، بر تهیه سند هماهنگی برای پشتیبانی هوایی در شهر تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در دومین جلسه هیات امنای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران که صبح امروز برگزار شد، علیرضا زاکانی با اشاره به وظایف و مسئولیت ها در حوزه مقاوم سازی ساختمان ها، گفت: در حوزه مقاوم سازی با سه مورد مواجه هستیم. مقوله‌های مسئولیت و برنامه‌ریزی، که ساختمان‌های مقاوم‌سازی هستند، دولت شهر به ساختمان‌های مراکز و ساختمان‌های مردمی تقسیم می‌شود.

شهردار تهران اضافه کرد: برای این سه مقوله مقاوم سازی نیازمند برنامه عملیاتی هستیم و باید زمان مورد نیاز برای آنها در نظر گرفته شود. همچنین در بخشی دیگر از وظایف باید به دنبال تقویت نظارت باشیم.

زاکانی با اشاره به لزوم تجهیز مجدد ساختمان ها و سازه ها ادامه داد: در بحث تجهیز لازم است لایحه پیشنهادی تهیه و برای طی مراحل قانونی به شورای شهر ارائه شود و در ادامه بحث های مربوط به تهیه تجهیزات، تصویری از آخرین وضعیت و نیازها باید تهیه شود و مسئولیت ها مشخص شود. همچنین نیاز به تهیه یک مقاله اجماع در مورد بحث و موضوعات مطرح شده در مورد امداد هوایی وجود دارد.

به گزارش سایت شهر، بعداً در این دیدار سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور نظر خود را در خصوص تقویت شریان ها و ساختمان های مسکونی، ساختمان های خطرناک و پیش بینی اعتبار پشتیبانی هوایی، بیان کرد. به دنبال آن احمد صادقی، عضو شورای شهر تهران و عضو هیئت مدیره سازمان مدیریت بحران شهر تهران در خصوص مکانیسم قانونی بهسازی و نوسازی لرزه ای و تعیین وظایف بخش های مختلف آن، تعیین و وظایف HSE شهرداری تهران و شهرداری تهران و لزوم حفظ زیرساخت ها و مناطق تنفسی شهر تهران برای استفاده. او در زمان بحران توضیحاتی ارائه کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید