برای بازی های پاراآسیایی هانگژو تخصیص داده نشده است

ساعت: 11:59
تاریخ ارسال: 11/02/1401
کد خبر: 1923601

درخواست دبیر کمیته پارالمپیک در خصوص بودجه سال آینده؛ بودجه سال 1402 مساعد نبود

سرپرست دبیر کمیته پارالمپیک گفت: بودجه 1402 مساعد نیست و تخصیصی برای بازی های پاراآسیایی هانگزو دیده نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی پارالمپیک؛ محمد طبیب سرپرست دبیری کمیته ملی پارالمپیک در خصوص بودجه سال آینده کمیته پارالمپیک اظهار داشت: همانطور که کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک تاکید کرد، اولویت فعلی و در نتیجه تمرکز اقدامات و فعالیت های این کمیته است. بر اساس بازی های پاراآسیایی هانگژو برگزار می شود و امیدواریم با عزم و همکاری همه فدراسیون های همکار بتوانیم بهترین نتیجه را از این دوره از بازی ها کسب کنیم.

طبی خاطرنشان کرد: اخیرا نشست های تخصصی با فدراسیون هایی که رشته های آنها در بازی های پاراآسیایی هانگجو حضور دارند و همچنین رشته های دارای شانس مدال آوری برگزار شد که در کنار حمایت بیشتر از سوی فدراسیون ها و نیز افزایش توانمندی ها. انگیزه کارکنان رشته های فنی در نظر گرفته شد.

طبی در خصوص بودجه سال جاری افزود: تاکنون سهم نسبتا خوبی از بودجه اختصاص یافته به کمیته ملی پارالمپیک در سال 1401 و با توجه به اردوهای آماده سازی، مسابقات سهمیه بندی و سایر هزینه های مربوط به بازی ها را دریافت کرده ایم. بازی های پاراآسیایی هانگزو امیدواریم بقیه بودجه امسال به زودی به کمیته اختصاص یابد تا روند آماده سازی ورزشکاران برای بازی های پاراآسیایی هانگزو و سپس بازی های پارالمپیک پاریس در سال 2024 انجام شود. .

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان بودجه در نظر گرفته شده برای کمیسیون در سال 1402 اظهار داشت: سال آینده سال بسیار مهمی برای ما خواهد بود. از یک سو بازی های پاراآسیایی هانگژو و از سوی دیگر اردوهای تدارکاتی این رویداد و همچنین مسابقات کسب سهمیه بازی های پارالمپیک پاریس در سال 2024 را داریم اما همانطور که مشاهده می شود در این بودجه کمیته ملی پارالمپیک برای بازی ها تخصیصی وجود ندارد. کشورهای پاراآسیایی هانگژو شامل نمی شود و ما نگران این موضوع هستیم.

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک ادامه داد: علاوه بر موارد فوق، برنامه بزرگداشت روز ملی پارالمپیک که از اولویت های این کمیته نیز می باشد، هر ساله متناسب با اشاعه فرهنگ ورزش برنامه ریزی شده است. برای همه در جنبش پارالمپیک.این نیز نیازمند بودجه مناسب است.

طبی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، عمده هزینه های کمیته در بازی های پاراآسیایی هانگجو مربوط به هزینه های سفر است و در مجموع باید بگویم با توجه به افزایش درصد بودجه کمیته در سال 1402، یک وضعیت مطلوب برای سال آینده قابل اختراع نیست.

وی در پایان گفت: امیدواریم با توجه به نتایج درخشانی که نمایندگان کشورمان در ادوار مختلف بازی های پارالمپیک و پاراآسیایی کسب کردند و نام کشور عزیزمان ایران را بر سر زبان ها انداخته است، توجه ویژه ای شود. بودجه کمیته ملی بازی های پارالمپیک تا در سایه این حمایت ها بتوانیم دوباره پرچم پرافتخار کشورمان را به اهتزاز درآوریم و مردم را در میادین بین المللی شاد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید